ארכיון
ארכיוןצילום: פלאש 90

מחר יצוין ברחבי העולם יום הפג הבינלאומי. בכנסת הקדימו את האירוע ביום אחד וריכזו סדרת דיונים סביב הנושא. חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס הפועלת רבות בתחום זה של רפואת הפגים בישראל סיפרה ביומן ערוץ 7 על שורת נתונים מטרידה המסכנת את חיי הפגים בישראל ומקשה על הוריהם.

לוי אבקסיס מספרת על חוסר חמור ביותר בתקני רופאים. זאת לבד ממחסור חמור במועמדים לרפואת פגים. היא מציינת שבחמש השנים הקרובות צפויים לעזוב את המקצוע ולצאת לפנסיה עשרים וחמישה רופאים המהווים כעשרים וחמישה אחוזים מכלל הרופאים בתחום בישראל ולעומתם ייכנסו לפעילות לא יותר משני רופאים חדשים בלבד.

לדבריה הגורם המרכזי להיעדר ביקוש בקרב רופאים צעירים להגיע לתחום זה של רפואת פגים היא העבודה השוחקת סביב השעון ולעומת זאת היעדר תיגמול ראוי. “עבודה בקהילה מציעה לרופאים הללו תיגמול גבוה, פי שתיים או פי שלוש", היא אומרת.

לוי אבקסיס מוסיפה גם את החיסון הישראלי שאינו כולל היקפים רחבים של פגים כפי שמקובל במדינות המערב.

ובנוסף לכל אלה היא מציינת את הקושי של הורי הפגים לשוב לשגרת יומם מבתי החולים. היא מזכירה שלא פעם מאושפז פג למשך כחודשיים ולאחריהם הוא נשלח לביתו. ההורים מוצאים את עצמם לקראת תום תקופת חופשת הלידה מבלי שניתן לעזוב את התינוק ללא טיפול סביב השעון. “הורים לא יכולים לחזור לעבודה. רוב האמהות מוותרות על העבודה".

עם זאת חברת הכנסת לוי אבקסיס מספרת על אוזן קשבת שהיא מקבלת מכיוון סגן שר הבריאות, אך הקושי התקציבי גדול ואין ברירה אלא לקיים מו"מ מול האוצר. “אנחנו דנים בכל הנושאים האלה ומקווים שאנחנו מתקדמים לבשורות", היא חותמת.