רובוט בפעולה
רובוט בפעולהארכיון. פלאש 90

היום ומחר מתקיים בבית חיל האוויר בהרצליה הכנס הישראלי לרובוטיקה. במסגרת הכנסת יוצג  לראשונה בישראל הרכב הרובוטי המתקדם של חברת ג'נרל מוטורס, שזכה במקום הראשון בתחרות היוקרתית The DARPA Urban Challenge.

כמו כן יוצגו בתערוכה שבכנס חידושים אחרונים נוספים בתחומי הרובוטיקה הצבאית, האזרחית והרפואית, ביניהם: רובוט "אדם" שפותח לסיוע לאסטרונאוטים בתחנת החלל ומיועד לעבוד בשיתוף פעולה גם עם האדם על קו הייצור – ג'נרל מוטורס ונאסא, מערכת רובוטית לניתוח מרחוק הנמצאת בקליפורניה ותופעל בזמן אמת מהרצליה – אוניברסיטת סנטה קרוז, ארה"ב, רובוט לניתוחי חוט שידרה המבטיח ניתוח ללא תקלות ומקצר משמעותית את תהליך ההחלמה – "מזור", פיתוח כלים מתקדמים לניווט ותכנון תנועה של רכבים אוטונומיים – רכבי שטח ורכבי כביש – מעבדת הרובוטיקה, המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, מערכת אוטונומית לריסוס חקלאי – אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, רכב רובוטי המפטרל לאורך גדר הגבול. הרובוט מיועד להחליף את הרכבים המאוישים ובכך לחסוך מן החיילים את סכנת המטענים וחטיפות – ג'ניוס, רובוטים "אישיים" לשימושים צבאיים – אלביט מערכות, רובוט "אדם" המיועד להוראת הרובוטיקה – אלדברן רובוטיקס.

בראש הכנס עומד פרופ' צבי שילר מן המחלקה להנדסת מכונות ומכטרוניקה במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. לדבריו "אנו נמצאים בתחילתו של הגל השני של מהפכת הרובוטיקה בעולם. הפניית משאבים לעידוד תעשיית הרובוטיקה צפוי להוביל לפיתוח תעשייה חדשנית שתנצל את היתרונות היחסיים של המשק הישראלי ביזמות ובטכנולוגיה, ותהווה בסיס לפיתוח תעשיית ייצוא מצליחה לעשרים השנים הבאות".