בדרך ליריחו
בדרך ליריחופלאש 90

כחלק מההכנות שערכו חברי "גרעין יריחו" לשבת בה תכננו לשהות ביריחו, קיימו הפעילים התייעצויות עם הרב דב ליאור. רבה של קרית ארבע-חברון.

הפעילים מדווחים כי באחת ההתייעצויות עם הרב ליאור, נשאל הרב ליאור האם לקיים את הכניסה בשבת למרות החשש שלמקום יישלחו כוחות ביטחון למנוע את שהייתם במקום במהלך העשוי לכלול גם חילולי שבת.

בתשובה לדברים אמר הרב ליאור כי יש לקיים את הכניסה בשבת, אפילו אם אין במקום נוכחות בימות החול. עוד ציין הרב ליאור כי לשבת יש מעלה מיוחדת ביישוב ארץ ישראל, וכן הזכיר הרב את ההלכה כי מותר לרמוז לגוי שיחתום על שטר קנייה של בית בארץ ישראל מידי נכרי בשבת ואפילו ביום כיפור (איסור שבות דרבנן).

כזכור, כעשרים פעילים נעצרו בדרכם ליריחו עוד ביום שישי ושוחררו דקות ספורות לפני כניסת השבת. פעילים אחרים הגיעו למקום במוצאי שבת ונכנסו לבתי הכנסת נערן ושלום על ישראל, שם קיימו סעודות מלווה מלכה, ונעצרו ע"י כוחות צבא ומג"ב לאחר כשעתיים.

הפעילים מציינים כי "השבת הינה עוד פעילות בדרך להקמת יישוב יהודי ביריחו", וכי "המעצרים וההתנכלויות סביב השבת לא ישתיקו את הדרישה לשוב וליישב את הערים העבריות, שכם ויריחו".