פיני כהן
פיני כהןפלאש 90

עו"ד אילן בומבך, ראש ועד מחוז ת"א בלשכת עורכי הדין לשעבר, מתייחס בראיון לערוץ 7 להחלטת בית המשפט המחוזי בירושלים להקל בעונשו של פיני כהן, שהורשע בזריקת נעל על נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש.

לדבריו טוב עשו השופטים שהתחשבו גם בנסיבות האישיות ובעובדה שכהן הודע במיוחס לו כבר בשלב מוקדם, "צריך לזכור שפסק הדין הראשון, זכה לביקורת ציבורית רבה, לכן פסק הדין האחרון עושה צדק. היה פה מקבץ של עבירות שכללו, לא רק השלכת נעל על בייניש, אלא גם גרימת חבלה של ממש, כי הנעל פגעה בראשה של בייניש והמשקפיים שלה נשברו, מעבר לזה הייתה פה גם זילות של בית המשפט, אבל מצד שני צריך לזכור שכהן הודה בכל המיוחס לו ולכן טוב עשה בית המשפט שהקל בעונשו".

לדבריו באופן כללי חשוב להחמיר במעשים של בריונות, אך צריך לזכור שבמקרה הזה הייתה בעיה אמיתית, של שופטים ששפטו למרות שבמידה מסוימת הם היו לגמרי מנוטרלים מנגיעה אישית בפסק הדין, "הרי הייתה פה פגיעה בבייניש, שהיא גם חברה בוועדה למינוי שופטים, השופטים שדנו במקרה, הם עצמם עתידים להיות מקודמים או לא מקודמים על פי המלצתה של בייניש, לכן ההכרעה שלהם עלולה להיות מושפעת מכך, אך מצד שני גם לא הייתה ברירה הרי לא היו שולחים את המקרה הזה לדיון בבית הדין בהאג".

בומבך מקווה שמעשהו של פיני כהן והעונש שקיבל יתריעו עבריינים בעתיד, "פיני כהן עשה את מעשה הבריונות מתוך מר ליבו, הוא חש שבית המשפט התנהג אליו באופן לא ראוי, אבל מכאן ועד למעשה בריוני כזה הדרך עדיין ארוכה, המערכת חייבת להגיב בתקיפות על מקרים כאלה, כי האלמנט ההרתעתי פה משמעותי מאוד".