ישיבת הכנסת
ישיבת הכנסת

הצעת חוק "משתמטות בשם הדת", שהוגשה על ידי חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה), מירי רגב (ליכוד) ומשה מטלון (ישראל ביתנו), נפלה היום בכנסת. 51 חברי כנסת הצביעו נגדה, 28 בעדה, וח"כ אחד נמנע. ח"כ מירי רגב ומשה מטלון לא נכחו בהצבעה בגלל המשמעת הקואליציונית. הצעת החוק כבר אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה.

על פי ההצעה, נערות יוכלו לקבל פטור משירות צבאי בתנאי שהן יצהירו שהן למדו במוסד חינוכי-דתי ויציגו אישור רשמי ממוסד זה. ההצעה נפלה בשל ערר שהגיש השר משולם נהרי בדרישה לקיים דיון ממשלתי בהצעה. הערר אילץ את חברי הממשלה להתנגד לחוק בטרם ייערך דיון שכזה, אף שכאמור ההצעה אושרה כבר בוועדת השרים. המשמעות היא כי לא ניתן יהיה לדון בהעצת החוק בחצי השנה הקרובה. 

בדיון בכנסת הצהיר השר גלעד ארדן, כי הממשלה מקדמת הצעת חוק דומה, וכי העלאת ההצעה בידי ח"כ חסון מונעת ממניעים פוליטיים.



בקדימה תוקפים את התנגדות הממשלה להצעת החוק ואומרים "הממשלה התקפלה ובחרה להיכנע ולשרת את שותפיה החרדים על חשבון השירות בצה"ל. ממשלת נתניהו מעבירה לציבור מסר מסוכן שהשקר משתלם".

יו"ר הקואליציה,ח"כ זאב אלקין אמר בתגובה "הצעת החוק של ישראל חסון ראויה לדיון ולפיכך נידונה הצעה ממשלתית באותו נושא בכנסת. קדימה בחרה שלא להופיע לדיוני הוועדה ובכך שוב מוכיחה כי השימוש בהצעת החוק הוא פוליטי בלבד. בהעדר יכולת לתפקד כאופוזיציה אחראית, כל מה שנותר לקדימה הוא נסיונות מגוכחים לקבל כותרות".

ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמר "קבלן הביצוע של ש"ס, בנימין נתניהו, שוב עשה מה שטוב להישרדותו ולא מה שטוב למדינה, וקבר את אחד החוקים החשובים והמשמעותיים ביותר לצמצום ההשתמטות. הציבור צריך להבין שאלה הם סדרי העדיפויות של ראש הממשלה ולהסיק את המסקנות הנובעות מכך".