השר נאמן בטקס
השר נאמן בטקסמועצה אזורית שומרון

"אני הולך להעלות בישיבת הממשלה את מה היה היום בהריסת המעיין באלון מורה. זה היה לא רגיש ולא נכון שביד אחת מקפיאים וביד שניה גם הורסים.

כך אמר היום שר השיכון אריאל אטיאס  באזכרה לרב מאיר חי הי"ד בשבי שומרון.  "אנו איתכם, אוהבים אתכם ומעריצים אתכם, בעזרת ה' נזכה לבנות יחד את ארץ ישראל" – הוסיף אטיאס.

 האזכרה של הרב מאיר חי הי"ד, תושב הישוב שבי שומרון שנרצח ע"י מחבלים בדרכו לביתו, התקיימה הערב בהשתתפות מאות אזרחים מכל רחבי הארץ ובמעמד שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה.

הרב מאיר חי הי"ד הקים בחייו רשת תלמודי תורה לילדים והיה מלמד תורה בגני ילדים בשומרון ובתוך הקו הירוק. הוא נרצח לפני כמעט שנה בדרכו מנתניה אל הישוב שבי שומרון בידי חולייה שהורכבה מבכירים במנגנוני הפת"ח והרשות הפלשתינית. הותיר אחריו את רעייתו אלישבע ושבעת ילדיהם.

תשומת לב מיוחדת עוררה האזכרה עקב השתתפותם שני שני השרים, נאמן ואטיאס, אשר איננה נראית מובנת מאליה בתקופה זו.

האזכרה החלה בהסרת הלוט מעל האנדרטה שנבנתה בשולי הכביש במקום הרצח. הלוט הוסר ע"י רב הישוב וראש ישיבת שבי שומרון,ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ושר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, שנכדו היה תלמידו של הרב מאיר חי בתלמוד התורה שהקים בגן ילדים בחדרה.

השר נאמן סיפר בהתרגשות כי אמר היום לנכדו שהוא נוסע לאזכרה של הרב מאיר חי הי''ד והנכד, ילד קטן ענה לו : "הרב מאיר חי- חי". "אנחנו מרגישים אותו איתנו והולכים בדרכו" – אמר השר נאמן ופרץ בבכי של התרגשות.

רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון, הרב יהושע שמידט, סיים את ערב האזכרה בשיעור תורני לזכרו של הרב מאיר חי הי"ד.

מיד לאחר מכן התקיים בישוב שבי שומרון טקס הנחת אבן הפינה למבנה שישמש כבית כנסת, תלמוד תורה לילדים ומרכז תורני לזכרו של הרב מאיר חי, מבנה שייבנה בסיוע משרד ראש הממשלה, משרד השיכון והמועצה האזורית שומרון.

ראש  המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה אמר בטקס: "מכירת יוסף הייתה קרוב לכאן, בעמק דותן שבצפון השומרון. אומר בעל ה'נתיבות שלום' שלכאורה ניראה מוזר הסיפור והתנהלות אחי יוסף, אך לאחר מכן מתברר שהקדוש ברוך הוא מסובב כדי שיוסף יגיע למצרים למלוכה.

גם בתקופתנו, ישנם דברים לא ברורים, המכשלות, המכשלות לבניה, טרור ח"ו. אך עלינו לזכור שהקדוש ברוך הוא מסובב את הכל, ובסופו של דבר יתכוונו הדברים לטובה. ההתיישבות תלך ותתחזק ואור התורה יתגבר ויאיר בשומרון ובכל מרחבי ארץ ישראל והעולם" – אמר מסיקה.        

חברו של הרב מאיר חי לתלמוד התורה בשבי שומרון הרב שאול שטרן סיפר על התמדתו והשקעתו העצומה של הרב מאיר חי הי"ד בלימוד התורה לילדים ועל אהבתם העצומה של הילדים אליו: "היה קשה לעמוד בקצב ובהשקעה שלו" אמר הרב שטרן – "ויחד עם זאת הוא היה תמיד שמח".

חותנו של הרב מאיר חי, הרב אליהו מירב, סיפר על חתנו הרב חי, על מידותיו ועל מסירות הנפש שלו ללימוד תורה ולחינוך ילדי ישראל.

אלמנתו של הרב מאיר חי, אלישבע, התייחסה לימי החנוכה הקרבים ולקדושתו, וספרה על דמותו של הרב מאיר, שהיה כשמו מאיר פנים לכל אחד ומקרב בחיוך יהודים לקדוש ברוך הוא.

מנחה האזכרה, מאיר מנדלאייל, מוותיקי הישוב, פנה לשר הבינוי והשיכון אטיאס ואמר לו "אנו כאן בשומרון לא בשביל עצמינו אלא למען עם ישראל - לדור הזה ולדורות הבאים. אנו מצפים ממך שתשמור על עם ישראל ועל ארץ ישראל, שתעמדו איתן מול דיבורי חולשה על הקפאות ותהיו זרז להרמת כבוד עם ישראל וחיזוק עם ישראל ולא להיפך חלילה".

השר אטיאס אמר "אין בינינו ויכוח על הזכות לבנות בארץ ישראל. מאז קום הממשלה לא נחתמו מרכזים לבניה ע"י הממשלה. במצב האמיתי ההקפאה לא נגמרה. יש לנו 4,600 יחידות דיור במקומות עם תכנית מתאר מאושרת לבניה והממשלה לא מוציאה. דווקא בימי ממשלת אולמרט היתה יותר בניה. באתי לחזק אתכם, מה שחשוב זה לא הדיבורים, אלא המעשים והבניה. עד שלא נוציא מכרזים, ההקפאה נמשכת. באתי לכאן לחזק את ידיכם ולומר שאנו איתכם, אוהבים אתכם ומעריצים אתכם".

השר ציין את הצורה המכובדת  בה התקבל בביקורו, הנדיר יש לציין, בשומרון ואמר: "אני מעריך מאוד ומכבד מאוד את קבלת הפנים של התושבים ושמח שבאתי לשומרון" - הוסיף השר אטיאס בהתרגשות – "בעזרת ה' נזכה לבנות יחד את ארץ ישראל".

אלנתן, בנו של הרב מאיר חי יוצק את אבן הפינה

מועצה אזורית שומרון