נתניהו ואהרונוביץ' במטה הארצי. היום
נתניהו ואהרונוביץ' במטה הארצי. היוםצילום: דובר המשטרה

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', צפוי להודיע היום, ואולי מחר, על זהותו של המפכ"ל הבא לראש הממשלה נתניהו.

כבר בראשית השבוע נודעה כוונתו של השר אהרונוביץ' להכריע בסוגיית המפכ"ל הבא עוד השבוע. זאת בניסיון לייצר רגיעה ויציבות במשטרה לאחר טלטלת פרשת בר לב.

ההודעה הצפויה של המפכ"ל התאפשרה לאחר הודעתו של ניצב בר לב כי בכוונתו גם להסיר את מועמדותו למפכ"לות וגם לצאת לחופשה משורות הממשלה עד לבירור החשדות נגדו. בר לב, כזכור, אמר שהוא מבצע את המהלך בשל החשיבות הרבה והאהבה שהוא חש למשטרה ולמשפחתו.

על פי ההערכות שני מועמדים מובילים את המירוץ להחלפתו של רב ניצב דודי כהן בתפםקיד המפכ"ל - ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז הדרום וניצב שחר איילון, מפקד מחוז תל אביב.

עם זאת בהחלט יתכן והשר לביטחון פנים יבחר להפתיע ויבחר במועמד מחוץ לשורות המשטרה - בכיר בעבר במשטרה או באחד מגופי הביטחון האחרים.

כאמור, עוד היום, או לכל המאוחר מחר, צפוי השר אהרונוביץ' להודיע על ההחלטה שככל הנראה כבר קיבל, לאחר שורה ארוכה של שיחות עם צמרת המשטרה והמועמדים עצמם.

כאן המקום להזכיר את פנייתו אתמול של חבר הכנסת אריה אלדד, יו"ר השדולה למאבק בשחיתות, לשר אהרונביץ' ובה ביקש לשקול מינויו של ניצב דנינו בשל מעורבותו בפרשה חמורה. במכתבו כותב חכ אלדד: "שמו של ניצב דנינו הוזכר לאחרונה כאחד המתמודדים על תפקיד המפכ"ל. אני מבקש להביא לידיעתך כי לפני חודשים אחדים נפגשתי עם מבקר המדינה בענין רצח שני מודיעים של יחידה משטרתית. בפרשה זו הופיעה שמו של ניצב דנינו כמי שהיה לכאורה אחראי על המחדל בחקירת הפרשה החמורה במשטרה, שבה נרצחו סוכנים, שניתן היה אולי למנוע את מותם. מבקר המדינה עדכן אותי שהוא חוקר את הפרשה, ולאחרונה עודכנתי כי אפשר ובתוך חודשיים תסתיים הבדיקה.אני בטוח כי תיקח נתונים אלו בשיקולך".