טלפון חכם. גוגל
טלפון חכם. גוגלגוגל.
יצרני החברות השונות מפריזים לעיתים בסיסמאות בנסיון למכור מוצרים שונים אך לעיתים מגיעה העת שהלקוחות עצמם מפסיקים להאמין.
 
בכל יום נתקלים הצרכנים בטריקים פרסומיים גלויים וסמויים אשר לרוב אינם תואמים את העובדות.
 
הנה עשר סיסמאות שכדאי לחקור אותם בטרם הפנמתן:

חברה המובילה בעולם - מנהיגות... כולם מנסים להשיג וכולם מנסים להכריז. כל היצרנים ללא יוצאי דופן ממשיכים לדחוף לנו אשליה שבה הם עצמם שרויים.  כל מפרסם יודע שלא משנה אם החברה היא Nokia, Samsung, Motorola, LG  או סתם Sony Ericsson הפרסומת תחל מאותם המילים. זיכרו, מדליית זהב באולימפיאדה מוענקת לספורטאי אחד בלבד, גם במרוצי סלולר יכול להיות מוביל אחד ולא עשרה.


מסך "ענק" של שני אינץ'  - בכל מוצר סלולרי, לא משנה מה עלותו וגודלו תמיד יוזכר "מסך ענק לצפייה נוחה". רבותיי, המצב לשנת 2010 מאפשר לקרוא כך רק למסכים בגדלים של 3,5 אינץ' ויותר. בטח ובטח שמסך של שני אינץ' אינו מסך "ענק".



מושלם ל... - אין שום דבר אידאלי בעולם הזה. אם היה משהו כל כך מושלם לא היה לאדם לאן לשאוף ולרצות. למה לבזבז כסף אם השלמות כבר הושגה. בכל מקום שבו אתם רואים את המושג מושלם, דעו כי מדובר בהטעייה או אפילו שקר. מבחר שירותים ויכולות נדרשים – משפט נפוץ שכדי לתאר אפשרויות של טלפון זול. העניין הוא שלכל משתמש מספר הדרישות מן המכשיר שונות, מישהו כלל אינו צריך מצלמה במכשיר (ועדיין צריך לשלם עליה). מישהו חייב אבל חייב נגן מוסיקה במכשיר. הסוד הכמוס הוא שכל הגרסאות הזולות של כל החברות כמעט זהות מבחינת היכולות.  הטלפונים לרוב נבדלים בדברים אחרים.



טלפון משולב רשתות חברתיות – עוד פרה קדושה שחייבים לציין בכל תיאור של טלפון סלולארי. כולם הוזים על רשתות חברתיות. כולם משתמשים (אגב מה שלגמרי לא נכון, ישנם קהלים שלמים שמעולם לא יצטרכו חשבונות ברשתות אלו – הציבור הדתי למשל). נזכיר רק לאלה שכבר יש להם מנוי ברשתות אלו, שימוש ברשתות חברתיות ללא מסך רחב (כבר אמרנו 3,5 אינץ' ומעלה) ומקלדת מלאה – אינה נוחה בעליל. אז טלפון פשוט משולב רשתות חברתיות זו כנראה פארסה או אפילו הטעייה מכוונת. מעבר לכך, הרשתות עצמן מפתחות יישומים, אשר יתאימו ל-90 אחוזים מכלל המכשירים, אז זה פיתוח של הרשתות החברתיות עצמן ולא של יצרניות הסלולר.



ווידג'טים, שהם כלל לא ווידג'טים – מילה יפה שהתפזרה בכל העולם והתיישבה טוב טוב בידי אלו, שתפקידם לתמרן את הלקוחות לקניית המוצר. בפועל, ווידג'טים אלו יישומים, הממוקמים בקדמת המסך שניחנו ביכולות פשוטות ושימושיות. לעיתים ווידג'טים אלו מציעים גישה לשרותים מכוונים (מזג אויר, דואר, רשתות חברתיות) השימושיות בווידג'ט היא טובה, כאשר לא נדרשת כניסה מיוחדת לאתר, ואפשר להתעדכן ממבט פשוט על המסך. קישורים על מסך הראשי המכוונים אותך לאתר נדרש לא נקראים ווידג'טים ושוב זו הטעייה.



תמיד להיות מחוברים – עוד קלישאה חסרת תוכן, גם כי להיות תמיד מחוברים לקישורית דור שלוש משאירה שתי ברירות של חורים, חור אחד בתוך סוללה שתתרוקן במהירות הבזק, והחור השני והיותר וודאי הוא חור בכיס לאחר תשלום של חריגה בגלישה. רגע, לא קניתם טלפון סלולרי בכדי ממילא תמיד להיות מחוברים? האם הסלולרי הזול בעולם לא יהיה מחובר תמיד כמו מכשיר הדגל היוקרתי ביותר בסמארטפון.



להבדיל עצמך מהמאסה האפורה – מי אלה האפורים שאנו משתמשי הסלולר אמורים לפחד מהם? למה שארצה להבהיל עצמי מהם בטלפון סלולרים?



הסלולר יראה את האישיות שלכם – מי אמר לך שאם תשים פאנל ורוד על סלולרי כחול אתה תביע אישיות מיוחדת?  איך  בכלל אפשר להראות אישיות באמצעות סלולר? באמצעות רינגטון של משה פרץ שעוד 10000 אנשים נוספים הורידו?



ידידותי לסביבה – אמנם זה טוב ונכון לשמור על איכות הסביבה במדינתנו הקטנה. הבעיה היא שמוצרי חשמל ובייחוד מכשירי סלולר זהו התחום שבו השמירה על איכות הסביבה, משלבי התכנון והייצור ועד שלבי השימוש, הינה מזערית או לא מורגשת כלל. אם החברות עצמן אינן שומרות על איכות הסביבה, אז צריך לפחות להמציא שמירה זו. אם אי פעם תרצו לדעת האם החברה באמת שומרת על איכות הסביבה, נסו לברר לאן נעלמות להן הסוללות למכשירים ישנים. כוון שאין מפנים סוללות לאנטארטיקה ואין מחסן של סוללות ישנות בפינלנד או דרום קוריאה, מרבית הסיכוי שהסוללות יישארו שנים טמונות בתוך אתר פסולת חירייה.

אם הפנמתם משהו מן הנאמר, או לפחות נתקלתם בעבר בקלישאות דומות, דאו שאינכם לבד, סקר שוק או בדיקה מהירה ברשת תפתור לכם כל תעלומה על כל מכשיר סלולארי. אז שלא יעבדו עליכם.