שירות חדש וייחודי לסטודנטים מושק בימים אלו על-ידי המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, באמצעות עמוד הפייסבוק – ה"טרמפבוק": אפשרות איתור טרמפים אל הקמפוס וממנו. שירות זה נבנה באמצעות אפליקציה חדשה – fanzila - המאפשרת יצירת ממשקי שיתוף ותקשורת מגוונים, בתוך עמוד הרשת החברתית המובילה כיום, facebook.
ה- fanzila היא אפליקציה חדשנית אשר נמצאת בשימוש חודשים ספורים בלבד, והמרכז האוניברסיטאי הוא הארגון הראשון שזיהה את הפוטנציאל באפליקציה זו, ומשתמש בה בפועל. המשתמש השני שרכש אפליקציה זו היא חברת Better place, שמייסדה ומנכל"ה הוא שי אגסי.
ה"טרמפ-בוק" מאפשר תיאום טרמפים לקמפוס וממנו. כבר בחודש הראשון לפעילותו ניכרת התעניינות רבה, ועשרות סטודנטים ביום יוצרים קשרים, וחולקים בעלויות הנסיעה. בתקופה הקרובה, על בסיס אפליקציה זו, יתווספו מדי חודש שירותים ושימושים נוספים לטובת הסטודנטים - פורומים, בלוגים, שיתוף קבצי וידאו, ערוץ WIKI ייעודי ועוד.
עמוד ה-facebook של המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, שהוקם מחדש בחודשים האחרונים, כבר משך אליו כ-2,500 סטודנטים מתוך כ- 12,000 הלומדים בו. מדי חודש מצטרפים אליו מאות סטודנטים נוספים, ומתנהל בו שיח חברתי ואקדמי שוקק חיים.
DEX טכנולוגיות, אשר יצרה אפליקציה ייחודית זו, פעילה כבר שנים בתחום האפליקציות החברתיות. מייסדי החברה, יונתן דורטהיימר ואסף גנדלר, יצרו בעבר את "דה מרקר קפה", אתר המשחקים "גיימר", ועשרות קהילות נוספות לאתרי תוכן ומותגים. בין המשקיעים בחברה ניתן למנות את יוסי ורדי וקבוצת הארץ.
מסבירה עינת דיין, מנהלת אגף השיווק והפרסום, ויוזמת ה"טרמפבוק": "כאקדמיה פורצת דרך, אני שמחה שנפל בחלקנו להיות הראשונים בישראל המעמידים לרשות לקוחותינו – הסטודנטים שלנו - שירותים נרחבים באמצעות הרשת החברתית. אנו, כמוסד פורץ דרך וטכנולוגי, מייחסים משמעות לאמירתו של מרשל מקלוהן 'המדיום הוא המסר'. אין ספק שהתקשורת הדיגיטלית היא אמצעי מוביל בעולם המודרני, וודאי כאשר קהל הלקוחות שלנו הוא צעיר. לפיכך היינו אולי המוסד הראשון שמעסיק רפרנטית תקשורת דיגיטלית במשרה מלאה. הרעיון לטרמפבוק עלה כאשר ראינו את הטרמפיאדות העמוסות, ומצד שני את הנוהג באירועים דתיים ל'גמ"ח טרמפים'. בעידן המודרני יש הכרח לייצר יישומים דיגיטליים לצרכי הציבור".