הכספומט ידבר
הכספומט ידבר

חברת CRT העוסקת בהטמעת טכנולוגיות חדשות בתחום הבנקאות ברוסיה הציגה את מכשירי הכספומט (ATM) החדשניים, שאחת התכונות בהם היא זיהוי קולי ביומטרי של לקוח ושליטה מרחוק באמצעות פקודות קוליות. על חידוש זה בתחום בבנקאות המודרנית הוכרז בכנס השנתי להשקעות וטכנולוגיה שנערך בעיר סוצ'י זו השנה התשיעית.

הטכנולוגיות, בהן השתמשו בCRT, מתבססת על בחינה וזיהוי הטמון בקול האנושי. זהו לא השימוש הראשון בקול האנושי כמפתח ביומטרי (יישום כזה נעשה כבר במערכות IVR במוקדי שירות בנקאיים, דוגמת בנק דיסקונט לאחרונה), אך החברה טוענת כי שליטה בכספומטים באמצעות קול זהו ניסיון עולמי ראשון.

מערכת ניווט קולי VoiceNavigator מאפשרת ללקוח הבנק לעבור בכל השלבים של ביצוע פעולות בנקאיות בעזרת קול אנושי. כך, כל פעולה בנקאית, מהזמנת כרטיסי אשראי ועד לקיחת הלוואה תוכל להיעשות בשיחה מול המערכת ופקודות קוליות. תוכנה שמיועדת לזהות קול אנושי תתאים את ההוראות להנחיות בנקאיות וזה יחסוך מן הפעילות בסניפי הבנקים בידי הבנקאים. החברה גם מדגישה את חשיבותה החברתית המהותית שיש בתכונה כזו במכונות הכספומט, שבה אנשים בעלי המוגבלויות יוכלו להיעזר בשירותי הכספומט.