הרב מלמד אירח את המשלחת מאירופהיוני קמפינסקי

משלחת אירופאית חסרת תקדים בבכירותה ובהיקפה סיירה היום (ב) במועצה האזורית שומרון כאורחת יחידת קשרי החוץ במועצה.

במשלחת, המבקרת בישובים כאורחי יחידת קשרי החוץ של המועצה, כ-35 חברי פרלמנט ממדינות שונות באירופה: אוסטריה, איטליה, גרמניה, בלגיה, שוויץ, אנגליה ושבדיה, חלקם בכירים ביותר, אחדים מהם נחשבים לאלה שירכיבו את הממשלות הבאות במדינותיהם.



רוב המבקרים משתייכים למה שמכונה "הימין החדש" באירופה, דהיינו ראשי מפלגות אשר מתנערות מהאנטישמיות, תומכות במדינת ישראל ורואות בהשתלטות האיסלאמית על אירופה סכנה ליבשת. רוב חברי הפרלמנט המסיירים הינם נוצרים, כמה מהם יהודים.



בין המסיירים גם היינץ שטראכה יו"ר האופוזיציה באוסטריה ומי שנחשב לבעל סיכויים ריאליים להתנמות לקנצלר אוסטריה הבא, רנה סטדקביץ' יו"ר מפלגת החופש בגרמניה, פיליפ דה וינטר מראשי הפרלמנט בבלגיה ומראשי המפלגה הפלמית  במדינה, קנט אקרוט יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט בשבדיה ומראשי המפלגה הדמוקרטית במדינה, פרגק קריילמן יו"ר ועדת החוץ בפרלמנט הבלגי, ד"ר כריסטין דיטריך מראשי מפלגת העם השוויצרית. למשלחת נילוו גם  הילמארע קבאס נשיא האקדמיה האוסטרית וקלאוס פנדי העורך הראשי של "קרונה צייטונג" העיתון הנפוץ בשבדיה.



"חברי הפרלמנט המבקרים בשומרון הינם כאלו הנאבקים באיסלאם הקיצוני ובהתפשטות ארגוני הטרור שלו באירופה, לצד תמיכה מפורשת שלהם במדינת ישראל" - מסביר המארח, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה - "אנו מראים להם את חש

צריך להגיע לכאן לשומרון ולראות בעצמנו שהארץ הזאת שייכת לעם היהודי, כשמבקרים כאן רואים שההתיישבות בשומרון היא דבר קבוע, וצריכה להשאר, ההרים הללו מגינים על תל אביב, זוהי מולדת היהודים. ליבנו איתכם

יבותו של השומרון למדינת ישראל - הן כערש התרבות והשורשים של עם ישראל והן כחגורת המגן של מדינת ישראל.



על מדינות אירופה להבין שללא מדינת ישראל אין מי שיעצור את הסחף האיסלאמי מלשטוף את אירופה וללא יהודה ושומרון אין יכולת קיום למדינת ישראל".



במהלך הסיור ביקרו האורחים , בהדרכת דוד העברי מנהל יחידת קשרי חוץ שליד מועצת שומרון, וח"כ לשעבר אליקים העצני, באזור התעשיה ובישוב ברקן, באלון מורה שם צפו על המתניים הצרות של מדינת ישראל עם יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר ושרה גלברד תושבת הישוב, וכן ביקרו בישוב ובישיבת הר ברכה, שם סיימו בארוחת צהרים עם הרב אליעזר מלמד רב הישוב וראש הישיבה ואנשי המועצה האזורית שומרון.



רב הישוב וראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד ברך את האורחים לשלום: "ההתיישבות והקמת הישובים ביהודה ושומרון היא נס, הארץ חיכתה לנו ועכשיו יש שגשוג במרחביה. אנחנו מתבססים ופורחים בדיוק לפי הנבואות בתנ"ך".



יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר אמר לאורחים "מכאן ניתן לראות ולהתרשם מהי משמעות הארץ לעם היהודי. אלו באירופה הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ ואיום בגירוש 300,000 יהודים. אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו". קצובר פנה לאורחים וביקש שיביאו עוד מנהיגים ואנשי תקשורת אירופאיים לבקר בשומרון: "בגלל התקשורת אף אחד לא יודע באמת מה קורה בשומרון".



לאחר ארוחת הצהרים קיימו האורחים דיון מדיני פתוח לכלי התקשורת הרבים מישראל ומאירופה שהצטרפו לביקור הנדיר. ואכן, ניכר היה שהדברים שראו חברי הפרלמנט בסיור גרמו להם להתרגשות עמוקה.



פיליפ דה וינטר מראשי הפרלמנט בבלגיה ומראשי המפלגה הפלמית  במדינה, אמר: "בניגוד לרושם הראשוני שלנו ולמה שחשבנו, שההתיישבות פה היא זמנית, כשמבקרים כאן רואים שההתיישבות בשומרון היא הדבר קבוע, וצריכה להשאר - לא רק בגלל ההסטוריה, אלא גם בגלל סיבות גיאו פוליטיות ובטחוניות, כי כפי שראינו בעצמנו ההרים הללו מגינים על תל אביב".



רנה סטדקביץ' יו"ר מפלגת החופש בגרמניה אמר: "אני מודה לתושבי השומרון על האירוח ואנחנו שמחים לראות וללמוד את הדברים בשטח, כפי שהם. התקשורת במערב מוטה לשמאל ולא אובייקטיבית, ולכן צריך להגיע לכאן לשומרון ולראות בעצמנו שהארץ הזאת שייכת לעם היהודי. אנו מבטיחים שנקח את הרשמים הללו ונספר לכל מי שנוכל. מקוים שתהיה לנו ההזדמנות לעשות שינוי פוליטי בהתאם למה שראינו".



היינץ שטראכה, יו"ר האופוזיציה באוסטריה ומי שנחשב לבעל סיכויים ריאליים להתנמות לקנצלר אוסטריה הבא, אמר בדיון:

"אם לא מבקרים ולא רואים את מה שקורה כאן, אי אפשר באמת להבין את הבעיות. אחרי מה שנעשה ליהודים בגולה, אנו אחראים שלעם היהודי יהיה עתיד בטוח. כנציגי אוסטריה, חשוב שנדבר עם כל הצדדים כדי להגיע לפתרון הטוב ביותר. אבל עם הטרור לא יהיה שום שיג ושיח או התפשרות. ליבנו איתכם".



קנט אקרוט יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט בשבדיה הוסיף: "לשבדיה יצא שם שאיננה ידידותית לישראל, אך לאחרונה הפרלמנט הפסיק להיות אנטי ישראלי. כולנו ניצבים מול איום מוסלמי. זוהי מולדת היהודים מסיבות מוסריות והיסטוריות. אנחנו חולקים מערכת ערכים ומקוים לשיפור היחסים".



את האורחים ליוו, היוזם ח"כ לשעבר אליעזר (צ'יטה) כהן, יו"ר ועד מתיישבי השומרון בני קצובר, מנהל היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון יוסי דגן, בועז העצני ומארגן הקבוצה חיים מילשטיין. לאחר מכן יבקרו האורחים בעיר אריאל ובמרכז האוניברסיטאי במקום.