ישיבת שדרות - שנתיים לעופרת יצוקה

בישיבת ההסדר שדרות התקיים השבוע אירוע הוקרה והצדעה למשפחות הנופלים ממבצע עופרת יצוקה. לרגל ציון שנתיים למבצע, אורגן ערב מיוחד שנועד להביע את תודתם וערכתם של תושבי שדרות כלפי משפחות החללים.

באירוע השתתפו הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, מח"ט צפונית עזה-עופר לוי, המשפחות השכולות ורטמן, עמנואלוף, שטרן, רוזנר, משיבצקי, נתנאל ומשפחת אבוקסיס משדרות וכן כ-400 תלמידים ותושבים.

ראש ישיבת ההסדר שדרות - הרב דוד פנדל, הדגיש כי קיים קשר ייחודי בין הישיבה למשפחות השכול של מבצע עופרת יצוקה, "הרבה זמן אנחנו מרגישים הכרת טוב וחיבור נפשי, וכל התורה המשמחת שרואים פה זה בזכות הבנים והבת שמתו על קידוש ה'". באירוע פנה הרב למשפחות:  "אנחנו יודעים ששילמתם את המחיר הגדול, ואנחנו מרגישים חיבור ממשי אליכם, ויודעים שבימים האלה שצריך לפרסם ניסים צריך להודות לקב"ה, זה הזמן להיות ביחד".

הערב התחיל בהדלקת חנוכיה מיוחדת המורכבת משרידי קסאמים שנורו לעבר העיר שדרות במהלך השנים. את נרות החנוכה הדליקו הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר ורב העיר ת"א, מפקד חטיבה הצפונית בעזה, עופר לוי, ומשפחות השכול של מבצע עופרת יצוקה. לאחר מכן התחיל הטקס בבית המדרש של הישיבה, במהלכו הרב לאו דיבר דברי תורה על גבורת המכבים בהקבלה לגבורתם של החיילים במבצע "עופרת יצוקה".

לאחר מכן אמר ראובן שטרן, אביו של ניתאי ז"ל, כי "החיילים שנפלו בקרב הינם קורבנות הציבור, של כל עם ישראל. אנו משפחות כואבות בכאב בלתי נפס. אך כשאנחנו כאן בישיבה, אתם התלמידים מספקים לנו כוחות".

הרב עמוס נתנאל סיפר על דברים שאמר לו בנו יהונתן ז"ל, "אבא, אני חושב שזה לא טוב שחיילים בוכים על חברים שנפלו, במיוחד בזמן מלחמה כי המלחמה היא על הרוח וזה מחליש את הרוח ונותן כח לאויב".

מח"ט עזה עופר לוי התייחס לחשיבותו של מבצע עופרת יצוקה: "בחלקי נפלה הזכות להיות סמח"ט גבעתי, ולהוביל חלק מהמבצע הזה. לא מזמן פרסמו באתר אינטרנט רשימה של פושעי מלחמה. כששאלו אותי מה אני חושב, אמרתי שאם לא הייתי עושה את מה שעשיתי, אז הייתי פושע (...) בחמאס לכאורה אמר שהם הצליחו, אבל בתור מח"ט החטיבה הצפונית של עזה, ואחראי על ההגנה, אני יודע שהאויב הזה הוכנע, והם ידועים שאין להם סיכוי לעמוד מול צה"ל כשצה"ל רוצה".

 

"http://www.youtube.com/v/4QrLWuLf59c?