נשים מוסלמיות. אילוסטרציה
נשים מוסלמיות. אילוסטרציה

יו"ר ארגון רבני צוהר, הרב דוד סתיו, מגיב על הכתבה שהתפרסמה אתמול בערוץ 7 בעקבות ראיון עם רבה של מעלה אדומים, הרב מרדכי נגארי, שבמהלכו הוטחו דברים קשים כנגד רבני צוהר. 

בראיון טוען הרב סתיו, כי אף אחד מהם לא השתמש במינוח גזענות, "הכותרת שנתתם בערוץ 7, אין לה שחר, ההשתמשות במונח צביעות הוא הוצאת שם רע, אף אחד מרבני צוהר לא טען מעולם כנגד מכתב הרבנים שזו גזענות, המראיין הוא זה ששאל את הרב נגארי האם לאסור על יהודים להשכיר לערבים זו לא גזענות".

לדבריו הטיעונים נגד מכתב הרבנים מבוססים בין השאר על טיעונים הלכתיים, "יש כאן ויכוח לגיטימי שמבוסס על יסודות גם הלכתיים, ובודאי שלא התבססנו על נושאים כמו גזענות. ארגון רבני צוהר מכיל בתוכו מאות רבנים ולכן לא התפלאנו שחלק מהרבנים חתמו גם הם על מכתב הרבנים, אבל החלק הארי שבתוכנו הולכים בעקבות פסיקתו של הרב אריאל שמקובלת על מרבית רבני צוהר, שהקריאה בפומבי שלא להשכיר לערבים, לא נכונה, הלכתית, ציבורית ופרקטית".

הרב סתיו, קובע שגדולי התורה סבורים שהאיסור לא תחונם לא חל על מוסלמים, "הרב קוק והרב הרצוג, אמרו שאיסור מכירה לגוי לא נוגע למוסלמי ולשיטתם במדינה יהודית דמוקרטית זה פיקוח נפש לחשוב שאפשר לנהל מדינה יהודית מבלי שתינתן זכות השכרה ומכירה לכל תושב".

לדבריו המכתב הפומבי גרם נזק יותר מתועלת, "אנחנו שומעים את כל התגובות בעקבות המכתב, האם במדינה שרוצה לייהד את הגליל והנגב, מכתב כזה יהפוך את המשימה לקלה יותר, או שעכשיו כולנו נואשם בגזענות, הרי המכתב הזה לא תרם לשיח הציבורי".

הרב סתיו סבור שמכתב כזה מזיק מאוד גם בארץ וגם בעולם, "צודק הרב נגארי, שיש גם קיבוצים או מושבים עם אופי וצביון מיוחד וזה לגיטימי לא לקבל מישהו, אבל להוציא מכתב פומבי של ארבעים רבנים זה סוג של שדר של שנאת הזר והגוי וזה מזכיר צלילים אפלים מכל מיני תקופות בהיסטוריה"/