זהו כמובן לא הקונספט הראשון של כלי תחבורה העתידי אשר נתקלנו בו, אך רוחב ההיקף של הרעיונות התמונות בו ככל הנראה אינו בר השוואה. כאן האלמנטים של תיכנון עירוני ואף תכנון תשתית הכוללת לא רק תחבורה אישית, אלא גם ציבורית, ויותר מכך התשתית דואגת לבעיות החנייה.
לתחרות תכנון James Dyson Award הוצגו כלי רכב ליחיד שנבנו בצורת טבעת של שני מטרים ורוחב של 70 סנטימטרים. כלים אלו אפשר לנצל גם לתחבורה בתוך רכבות מהירות, הנעות סביב ערים גדולות.
בעיית חנייה גם היא פתורה כאן – מכונת החנייה מרימה את המכונית ומרכיבה על מגדל של עד תשעה מטרים. בהתחשב שהמכונית הינה ברוחב 70 סנטימטרים בלבד, חניה אחת כזו תספיק לתריסר מכוניות. נותר רק לקוות כי בעוד 20 שנה הערים שלנו יראו כך.
הרמזור לא רק יעצור, הוא גם יציג
אחד הזמנים המבוזבזים בחיי האדם הינם המתנה לחלוף האור האדום ברמזור. אחד הרעיונות שהציעו המעצבים בYanko Design הוא פשוט – להוסיף לקולטי השמש שכבר קיימים בחלק מן הרמזורים גם מסכים. בזמן שאתם ממתינים לרמזור ירוק בדקה ואף לפעמים יותר העיניים שלכם תועסק במידע על מזג האוויר או מצב התנועה בכביש. עם הופעת האור הירוק התצוגה תכבה אוטומטית.
http://www.youtube.com/v/ERkf3Y0ssBM
לתחרות תכנון James Dyson Award הוצגו כלי רכב ליחיד שנבנו בצורת טבעת של שני מטרים ורוחב של 70 סנטימטרים. כלים אלו אפשר לנצל גם לתחבורה בתוך רכבות מהירות, הנעות סביב ערים גדולות.
בעיית חנייה גם היא פתורה כאן – מכונת החנייה מרימה את המכונית ומרכיבה על מגדל של עד תשעה מטרים. בהתחשב שהמכונית הינה ברוחב 70 סנטימטרים בלבד, חניה אחת כזו תספיק לתריסר מכוניות. נותר רק לקוות כי בעוד 20 שנה הערים שלנו יראו כך.
הרמזור לא רק יעצור, הוא גם יציג
אחד הזמנים המבוזבזים בחיי האדם הינם המתנה לחלוף האור האדום ברמזור. אחד הרעיונות שהציעו המעצבים בYanko Design הוא פשוט – להוסיף לקולטי השמש שכבר קיימים בחלק מן הרמזורים גם מסכים. בזמן שאתם ממתינים לרמזור ירוק בדקה ואף לפעמים יותר העיניים שלכם תועסק במידע על מזג האוויר או מצב התנועה בכביש. עם הופעת האור הירוק התצוגה תכבה אוטומטית.
http://www.youtube.com/v/ERkf3Y0ssBM