הרב דוד דרוקמן, רבה של קרית מוצקין, קובע כי רב שחתם על מכתב הרבנים שלא למכור ולהשכיר דירות לערבים אינו יכול לחזור בו.

"הרי אותם רבנים לא טוענים שהם טעו, אלה הם רק מבקשים שחתימתם לא תתפרסם", אמר הרב וסיפר "פעם היה לנו לעמותת 'פיקוח נפש', פסק הלכה של מאות רבנים בארץ ובתפוצות, שאסר מטעמי 'פיקוח נפש' ו'לא תחונם' למסור אפילו שעל אחד מארץ ישראל. התקשר אלינו אחד מהרבנים ואומר לנו שהוא לא משנה את דעתו אך מבקש שלא לפרסם את החתימה שלו".

"פנינו לרב הראשי הרב אברהם שפירא וקיבלנו ממנו תשובה, ואני מחזיק את התשובה, וכך הוא כותב, שאם רב חתם על פסק הלכה וזה התפרסם בשמו אין לו זכות למנוע את דברי התורה מהציבור ולגנזם במחבוא. כלומר אם הוא לא חוזר מתוכן פסק ההלכה הוא לא יכול לומר 'אל תכתבו את זה בשמי'.

הרב שפירא, באותו מכתב תשובה, מטיף מוסר לרבנים ואומר ש"בושנו מחילול השם, שיש אנשים במדינת ישראל שתובעים מרבנים לשנות פסקים שנכתבו ומאיימים על הרבנים בפיטורים".

לדבריו, הרבי מלובביץ' צפה כבר לפני שנים את המציאות שתהיה היום. "הרבי צפה את המצב האבסורדי. הרבי כתב במכתב לאריק שרון, שאנחנו עלולים להגיע למצב שהממשלה והמשטרה תעמוד לימין הערבים, היהודי ירגיש שנמצא בעמדה נחותה מול הערבים".

הוא מציין שהיו תמיד רבנים שטענו שצריך להחזיר שטחים למען פיקוח נפש, "אבל הרבי אמר שעצם הויתור יביא לפיקוח נפש. וכיום באמת רואים חלקים שלמים בערים הגדולות כמו בחיפה שהערבים השתלטו על אותם מקומות. בחיפה יש שכונה שהיו בה עשרה בתי כנסת והיום כולם נחרבו.  כנ"ל באזור של רחוב צפת בחיפה. שכונות שלמות, כך גם בעכו. עכו נכבשה על ידי הערבים, בשכונת וולפסון בעכו יש ישיבת הסדר אבל אין שום תושב יהודי אחד לרפואה. התקשורת מטשטשת ולא מפרסמת שבחג שמחת תורה האחרון, היו בעכו שלוש מאות שוטרים שהיו במצב היכון לפרעות של ערבים ביהודים".