אלדד: לא ניתן להתעטף בעוד מיגון
 
הרמטכ"ל רב-אלוף גבי אשכנזי, השתתף היום בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת והתייחס להסלמה בדרום.
 
בדיון חשף כי לפני שבועיים נורה לראשונה טיל נגד טנקים מסוג קורנט שפגע בטנק של צה"ל וחדר את השריון שלו. "למזלנו הוא לא התפוצץ בתוך הטנק עצמו. מדובר בטיל כבד מהמסוכנים בזירה, שנורה לעבר צה"ל גם במלחמת לבנון", אמר.
 
"המציאות שברירית ונפיצה. רוב הפעילות החבלנית מכוונת נגד פעילות של צה"ל מעבר לגדר. אנחנו פועלים במרחקים של עשרות ומאות מטרים מעבר לגדר כדי למנוע פעילות חבלנית עוינת לעבר ישראל. בשנה האחרונה היו 112 פיגועים נגד כוחותינו ו-60 מחבלים נהרגו. אתמול תקפנו מחסנים של חמאס ומנהרות. אין לנו ערובה שהמצב לא יידרדר", אמר.



הרמטכ"ל דיווח כי בעקבות ההסלמה הורה אישית לבצע הלילה סדרת תקיפות בעזה.
 
הבוקר נפצעה נערה בת 14 באורח קל כתוצאה מנפילת רקטת קסאם סמוך לגן ילדים בשטח קיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. ארבעה בני אדם לקו בחרדה.

ח"כ פרופ' אריה אלדד, חבר ועדת חוץ וביטחון אומר בעקבות דברי הרמטכ"ל על המצב בדרום, "התשובה לעולם לא יכולה להיות תוספת מיגון, לא יכולים להתעטף בעוד מיגון טנקים או עוד בטון".

"אם הטיל הבוקר היה פוגע בגן ילדים, הרמטכ"ל אמר זאת, מדינת ישראל הייתה מגיבה תגובה שונה לחלוטין, אי אפשר להבין מדוע מדינת ישראל מחכה עד שיקרה אסון ומגיבים לאחריו, ולא מישמים את אותה דרך פעולה שהיינו נוקטים בה אם חס וחלילה הייתה פגיעה בגן הילדים מדוע איננו נוקטים בה היום לפני שיקרה אסון", הוסיף אלדד.