לעיתים האתרים בחו"ל מפרגנים להמצאות ישראליות הרבה לפני שהממציאים זוכים להערכה בארצנו. כך גם הפעם, הירחון הנחשב ENGINEER  מדווח על מהפכה בעולם בנייה שבאה מישראל.

מעצב תעשייתי ישראלי בשם, מיכאל דוד, המציא את המדרגות הנעות המסובבות הראשונות בעולם. המערכת הזו פשוט מושלמת בשלבים של מצוקת מקום וגבהים גדולים (נסו להיזכר במגדלי עזריאלי)

בפועל מדובר במדרגות בנויות בצורת ספיראלה. Helixator של דוד כולל בתוכו חידושים מהפכניים. ראשית זו מערכת של מסילה אחת ולא שתים, כנהוג במדרגות נעות.

דוד מסביר "המדרגות הנעות הרגילות נתמכות בדרך כלל בידי מערכות מגושמות של שתיים ויותר מסילות. הפעלה בידי מסילה בודדת מגמשת את המערכת מבחינת העומסים וגם מבחינת מהירות התנועה. המודל שהוקם כרגע להדגמה בגרמניה מציג מדרגות בגובה 100 מטרים ומסוגל להסיע עד 20000 אלף נוסעים בשעה. כמות החיסכון שמודגמת שווה ל-15 מעליות שפועלות בו-זמנית".



היום מיכאל דוד עסוק בחיפושי יצרנים. "רבים נלחצים מן המודל", מספר המעצב, "מפחדים שלנוסעים תהיה סחרחורת". דוד מבטיח שחישוב של הבדלי מהירות ופניות ימנעו מלקוחותיו העתידיים את הסחרחורת מנסיעה במדרגות מפותלות.