סופרמרקט. אילוסטרציה
סופרמרקט. אילוסטרציהפלאש 90

אחרי "מכתב הרבנים" מגיע "מכתב הרבניות". שורה של רבניות, נשותיהם של רבנים ידועים ומוכרים, פונות לבנות ישראל בקריאה שלא לעבוד או לשרת במקומות בהם עובדים גוים.

מכתב הרבניות, אותו יזם ארגון "להבה", נפתח בהכרזה, "אחות יקרה! את בת מלך, את שייכת לעם סגולה, עם קדוש ויקר, עם של מלך מלכי המלכים".

הרבניות מספרות במכתב, כי "אנחנו רואות אותך בסופרמרקט כשאת עומדת בקופה ומשרתת את ציבור הקונים נאמנה, אנחנו רואות אותך בשירות לאומי בבתי חולים. העבודה שלך קשה, מסירות הנפש רבה ולא תמיד יודעים להעריך את זה לא תמיד יודעים לומר לך מילה טובה".

אולם, הסכנה לדברי הרבניות אורבת דווקא במקומות אלו, "באותו מקום יש לא מעט פועלים ערבים שמכנים את עצמם בשם עיברי. יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועאבד הופך לעמי.הם מבקשים את קירבתך, מנסים למצוא חן בעינייך ונותנים לך את כל תשומת הלב שבעולם, הם דווקא כן יודעים להתנהג באדיבות, לשחק אותה כאילו הם באמת דואגים לך, לומר מילה טובה, אלא שההתנהגות שלהם היא רק זמנית. ברגע שאת בידיים שלהם, בכפר שלהם, בשליטה שלהם הכול הופך להיות שונה".

"את יכולה לשאול עשרות בנות שהיו שם. גם הן  יאמרו לך שהכל עבודה בעינים, מהרגע שתגיעי לכפר, החיים שלך לא יחזרו להיות כפי שהיו, ואת תשומת הלב שכל כך ביקשת לעצמך יחליפו קללות, מכות והשפלות. גם אם תרצי לצאת מאותו כפר זה יהיה כבר הרבה יותר קשה. הם לא ייתנו לך, הם ירדפו אותך. הם לא יניחו לך לחזור", קובעות הרבניות.

"הסבתות שלך לא חלמו ולא פיללו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שיוציא את הדורות הבאים במשפחתה מהעם היהודי. למענך, למען הדורות הבאים, וכדי שלא תעברי את הסבל הנוראי, אנו פונות אליך בבקשה, בתחינה, בתפילה. אל תצאי עם גוים, אל תעבדי במקומות שיש שם גוים ואל תעשי שירות לאומי ביחד עם גוים", קוראות הרבניות בסיום מכתבן.

בין חותמות המכתב: הרבנית יוסף אשתו של הרב יעקב יוסף מירושלים, הרבנית אסתר ליאור מקרית ארבע, הרבנית שולמית מלמד מבית אל, הרבנית אסתר לבנון מאלון מורה, הרבנית סטרנה דרוקמן מקרית מוצקין, הרבנית פינטו מירושלים, הרבנית ברנס מירושלים, הרבנית בלומא וולפא מביתר, הרבנית בן אבו משכונת גילה בירושלים, הרבנית חני חזן ממצפה יריחו, הרבנית רחל דיסקינד מאלעד והרבנית יהודית כהן מבני ברק.

בנצי גופשטיין מארגון להב"ה מסביר בראיון לערוץ 7, כי מדובר בתופעה קשה שקיימת גם בריכוזי אוכלוסיה חרדיים, "נערות שעובדות כקופאיות, שהו זמן רב במחיצת ערבים שעבדו ברשתות ובסופר מרקטים, יש לנו בחורה שהתאסלמה ברשת של רמי לוי בבני ברק ויש אפילו סיפור בביתר וגם ברמי לוי בגוש עציון,  הם עובדים איתם באותו מקום, בחודש חודשיים הראשונים שומרים על מרחק, אבל אחרי חודש חודשיים יוצרים קשרי ידידות, הערבי נותן מתנות ועוד קצת מחמאות והוא קונה את לב הנערה".

לדבריו, הם טיפלו עד כה בעשר בנות שנפלו, "יש לנו אנשים שברגע שהם מקבלים מידע על קשר של בת יהודיה עם גוי הם מגיעים אליה, משכנעים אותה שהיא בת של מלך ושתעזוב את הערבי".

גופשטיין טוען, כי כל הפניות שלהם להנהלות הסופרים שלא להעסיק ערבים, נענו בשלילה, "יותר זול להם להעסיק ערבים, נתקלנו בזה בסניפים של רמי לוי, גם קצת ברשת אלף והיו גם בעיות מסוימת בשפע מהדרין, אבל הם דווקא נענו לנו, ברשת אושר כי מעסיקים יהודים והם דווקא פיטרו את כל הערבים".

הוא מזהיר כי הבעיה עלולה להתפשט גם למקומות נוספים, "זה לא רק רשתות השיווק אלא גם בנות בשרות לאומי שעובדות בבתי חולים לצידם של ערבים, הבעיה הזאת היא תופעה ואני קורא, לא לשלוח בנות למקומות עבודה בהם יש ערבים".