הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהופלאש 90

רבנים שונים מחותמי "מכתב הרבנים" הקורא שלא להשכיר בתים לערבים בערים יהודיות, ביניהם הרב שמואל אליהו, זומנו לאחרונה לחקירה.

הרב שמואל אליהו אומר בתגובה לדברים, כי "ביקשתי לברר אם זומנו גם דוד גרוסמן, יוסי שריד ושלומית אלוני שהפגינו נגד התיישבות יהודים בשכונת שמעון הצדיק".

לדבריו, אם הם לא זומנו לחקירה, זו איפה ואיפה ואינני מתכוון לשחק לידיים של מערכת המשפט שפועלת לא בצורה שויונית".

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות בני עקיבא מחה על החקירה נגד הרבנים וכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינישטיין כי "זכותם וחובתם של רבנים להביע דעת תורה גם בנושאים ציבוריים. פסקי הלכה אינם גזענות המאבק על זהותה היהודית של מדינת ישראל הוא חלק מרכזי בתפקיד רבני ישראל".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) וח"כ אורי אריאל, מוחים נמרצות על רדיפת התורה והרבנים, "ערך חופש הדיבור נעשק מתלמידי חכמים על ידי המשטרה והפרקליטות, ומגיע לדעתם רק לאנשי אקדמיה רדיקליים ופוסט ציונייים הקוראים שלא להשכיר בתים ליהודים בשכונות ערביות".

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) תוקף את הזמנתו של הרב שמואל אליהו לחקירה ואומר כי היא "עליית מדרגה ורדיפה של הפרקליטות כלפי הרבנים וניסיון לסתום פיות". בן ארי קורא לרבני ישראל שלא להתייצב לחקירות, "אם הפרקליטות כ"כ רוצה לחקור שיתחילו מטיבי, זועבי והשמאלנים מהאקדמיה".