מיקום בית החולים - מציל חיים

נמצא פתרון זמני לבית החולים "ביקור חולים" בירושלים והוא לא ייסגר לפחות בחודש הקרוב. בפגישה הערב של נציגי העובדים עם נציגי ההסתדרות ועם נציגי משרד הבריאות סוכם כי בחודש הקרוב ישולמו משכורות העובדים ויוקמו צוותים משותפים להסתדרות, למשרד הבריאות ולעובדים, שיעסקו במציאת דרך להמשך הפעלת בית החולים.

יו"ר ועד הרופאים בבית החולים 'ביקור חולים' ד"ר אפי הלפרין התייחס בראיון לערוץ 7 לאפשרות כי בית החולים יסגר, "הודענו לראש הממשלה שהוא גם שר הבריאות שאנחנו מסירים את כל האחריות שלנו מהגעתם של עובדים לבית החולים, משרד רה"מ, האוצר והבריאות מסרבים לתמוך בהמשך קיומו של בית החולים".

הלפרין פנה לנתניהו כדי שיקבל החלטה ויביא לסיום הפרשה שעלולה לגרום לאסון, "אנחנו פונים לראש הממשלה ולשר האוצר אנא הזרימו עוד היום את הכסף לביקור חולים כדי שימשיך להתקיים, וב"ה נמשיך להפעיל את בית החולים לעוד הרבה שנים".

יו"ר ועד העובדים רוני עמרם, "המלחמה של 700 עובדים הגיעה היום לקיצה, 30 מליון שקל מפרידים בין בית חולים חי לבית חולים סגור, למה מחכים שתקום ועדת חקירה שתשאל מדוע סגרו את בית החולים, אלפי לידות, ניתוחים, 70,000 מבוטחים מגיעים לבית החולים, מה יקרה אם יהיה אסון במרכז העיר ? נייבא בתי חולים במטוסים? 700 עובדים שעושים יום יום עבודת קודש, אנחנו מצפים פתרון וסיוע לבית החולים, ראש הממשלה חייב להחליט ולקחת אחריות".

ד"ר יוסף ליבמן מנהל חדר מיון, "סגירת חדר מיון במרכז העיר תביא לאסון, אדם שחטף התקף או איבד הכרה, יש לנו 6 דק' לעשות החייאה כדי להציל חיים, פינוי החולה לבית החולים הדסה או שערי צדק תביא למותו, בכל יום ובכל שעה ודקה בית החולים ביקור חולים מציל חיים".