תל אביב
תל אביבפלאש 90

צעירה מדרום תל אביב נדקרה בעיר לפני יותר משלושה שבועות על רקע לאומני. החשוד בדקירה הוא תושב שכם בן 17, שנעצר בידי שוטרי מרחב יפתח בעיר והועבר לידי שב"כ, לאחר שהודה בכוונה לרצוח יהודים. כך דווח היום ב"הארץ".

לדברי הצעירה, היא הבינה מהרגע הראשון שהדקירה היתה פיגוע כי שמעה את הדוקר מקלל אותה בערבית "שייחרב ביתך".



ב-7 בדצמבר בשעה שש בערב יצאה ענבל נסים, בת 31, לסיבוב באזור שכונת פלורנטין בתל אביב, לאחר שסיימה ללמוד בסטודיו של בצלאל בתל אביב. נסים, סטודנטית, נכנסה לרחוב סמטת הש"ך. מישהו עבר מולה במדרכה הצרה. היא הספיקה להסתובב לאחר שהאיש עבר וראתה מאחוריה צעיר אוחז סכין ארוכה בידו. "הוא הלך מולי ופתאום הסתובב וקלטתי שמשהו לא בסדר", סיפרה אתמול נסים. "הסתובבתי וראיתי אותו עם הסכין. היה לנו מבט לתוך העיניים וזה היה רגע מדהים, רגע אנושי".



לדברי ענבל נסים, "גם הוא דיבר על מפגש העיניים בחקירה שלו ואני מאמינה שזה מה שהשפיע אולי על עוצמת הדקירה שלו. אבל הבנתי שהוא התחיל לצחוק כששאלו אותו אם הוא מצטער. הוא דקר אותי באזור הכתף. לקח לי שנייה להבין מה קרה. אני לא זוכרת אם אני ברחתי או הוא ברח, והתחלתי להרגיש נוזל חם. לא הבנתי מה זה, אבל נזכרתי בסכין והבנתי שנדקרתי".



נסים פונתה לבית חולים איכילוב בתל אביב. במרחב יפתח החלו בסריקות, אבל באותו היום לא הגיעו לחשוד. רק למחרת בבוקר, כאשר עלה החשוד לאוטובוס וירד בתחנה המרכזית, מאבטח ראה שהתנהגותו חשודה ומשהו אינו כשורה.



המאבטח ביקש מהחשוד תעודת זהות וזה טען שאין לו תעודה וניסה להימלט. המאבטח השתלט עליו ובעזרת שוטר מג"ב הוא עוכב עד בואם של שוטרי מיחידת יפתח.



בחקירה התברר שהחשוד בא יום לפני הדקירה משכם. את לילו הראשון בתל אביב עשה במבנה נטוש ביפו. יש לו עבר עשיר בעימותים בשטחי יהודה ושומרון: הוא נעצר על זריקת בקבוק תבערה על ג'יפ צה"ל וזריקות אבנים והעביר אמצעי לחימה לחברי ארגון חללי אל-אקצה, שאליו לטענתו הוא שייך. על מעילו רקומה דמות אחד מחללי הארגון.



בחקירתו הודה החשוד שבא לישראל כדי לרצוח יהודי, כנקמה על רצח חברו ודודו בידי צה"ל. לדברי ראש מחלק נוער במרחב יפתח, רפ"ק גובי יעקב, "הוא לא הכחיש את רצונו לדקור יהודי".

החשוד הועבר לידי השב"כ, שגם היה מעורב בחקירתו. משפטו יתנהל בבית דין צבאי.