ספורט מסנוור
ספורט מסנוורJACARTA POST

כדורגל כענף ספורט במתכונת שאנחנו מכירים נמצא בסכנה. הסיבה לכך – אקדחי הלייזר בידי האוהדים, אשר מפריעים ישירות לשחקני נבחרות ומסנוורים אותם ואף מסכנים את ראייתם. היומון ג'אקארטה פוסט מדווח כי נבחרת אינדונזיה נפלה גם היא קורבן לתופעה והפסידה 0-3 במשחק גביע אסיה ASEAN Football Federation, AFF ולא תגיע לגמר הטורניר. האוהדים של נבחרת מלאזיה במפורש סינוורו את כל הנבחרת היריבה ולא איפשרו לה לשחק בצורה תקינה.

ספורט מסנוור

מאותה הסיבה מהשלב המוקדם יצאה נבחרת וויטנם, אשר הפסידה לנבחרת מלאזיה גם בגלל סנוור מתמיד 0-2 בחצי גמר שהתקיים בבירת מלאזיה קואלה לומפור. בתמונה נראה בבירור שוער הנבחרת מותקף באור לייזר.את נורת ההזהרה הראשונה ניתן היה להבחין בקיץ בגמר מונדיאל, בו אוהדי ארגנטינה הותקפו בלייזר בזמן משחק כנגד ניגריה.

פגיעה בעין יכולה לנבוע מפגיעה ישירה של קרן לייזר וגם אפילו בשל פגיעת השתקפות של לייזר מסוג ב' ומעלה. באיגוד הכדורגל העולמי פיפ"א התקבלה תלונה רשמית של הנבחרת האינדונזית ויש שמשערים כי שחקני הנבחרת למשחקים הבאים יצאו עם משקפי מגן.

מדרגות סיכון של קרנות לייזר

א' CLASS 1 (לא מסוכן) – הקרינה אינה מזיקה לעיניים ולעור.

ב' CLASS 2 (מועט סיכון) – לעיניים מסוכנת רק קרן ישירה או השתקפות מן המראה בקרן.

ג' CLASS 3  (סכנה בינונית) – סכנה לעיניים מפגיעה ישירה או פגיעת מראה או קרינה מן הקרן במרחק עד 10 סנטימטרים מפגיעת הקרן או סכנה לעור מפגיעה ישירה של הקרן.

ד'   CLASS 4 (קרן מסוכנת) – הקרן מסוכנת לאדם ממרחק העולה על 10 סנטימטרים גם בקרן ישירה וגם בהשתקפותה.

בישראל מותרים לשיווק רק קרנות מדגמים א' ו-ב', אך לאחרונה החלה אופנה בישראל לייבא קרני לייזר מסוכנים יותר (ויותר חזקים) מאתרי מכר בחו"ל.