חב"ד - התנועה הוותיקה במיתוג חדשיוני קמפינסקי


היום (שלישי) ננעל "כינוס השלוחים השנתי של צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש". בכינוס שנמשך שלושה ימים השתתפו ארבע מאות וחמישים משליחי חב"ד מכל רחבי הארץ. בראש הכינוס עמד הרב נפתלי ליפסקר, מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד שסיפר כי השנה נרשמה השתתפות שיא של השלוחים בכינוס שהשתתפו בארוחות משותפות, פעילויות העשרה, סדנאות, קבוצות דיון, מצגות והשקת מיזמים חדשים.


במרכז הכינוס עמד השנה בירור והדגשת ייחודה של פעילות חב"ד. "בשנים האחרונות" מסבירים בחב"ד "עם העלייה הברוכה במספר הגורמים, התנועות והאנשים הפועלים ברחבי הארץ בקרוב לבבות, הנחלת מורשת ישראל והפצת המעיינות נוצר בלבול בקרב הציבור הכללי שאיננו בקי בהבדלים ובניואנסים המייחדים את פעילותה של חסידות חב"ד על פני הגורמים האחרים. לא אחת נתקלים גורמים רשמיים ושלוחים בחב"ד במחמאות או בתלונות על פעילות שנעשתה בכלל בידי גורמים אחרים, ומאידך מתקשים להבהיר לבן שיחם מה מייחד את חסידות חב"ד ביחס לכל אותם 'שחקנים' אחרים, ברוכים ככל שיהיו כמובן, הפועלים באותו מגרש. כחלק מאותו מהלך של 'ונפילנו' יושק בכנס גם המיתוג החדש של חב"ד בישראל שייצור חזית אחידה וחדשה לפעילות חב"ד, דבר שיעזור לציבור הכללי לזהות מיידית את טביעת האצבע של חב"ד מאחורי הפעילות האדירה שלה."




היוזמה ליצירת מיתוג אחיד ומקצועי לכל בתי-חב"ד באה מקרב השלוחים, ובעיקר מבין השלוחים הצעירים, החשופים יותר לכוחו הגדול של מיתוג בעידן הנוכחי. במהלך כינוס השלוחים אשתקד הוצג הרעיון הכללי, והוא נתקבל בהתלהבות על-ידי השלוחים, שהעניקו ליוזמים את ברכת הדרך.


בחב"ד מסבירים: "המיתוג נועד ליצור זהות אחידה, בעלת מאפיינים ברורים, לכל בתי-חב"ד ולכל פרסומי חב"ד כדי שהציבור יוכל גם במבט חטוף בזווית העין לקלוט שמדובר בבניין, רכב, כרזה או עלון השייך לחב"ד – בדיוק כפי שחברות גדולות מקפידות על שפה חזותית אחידה וקבועה."


חברי הצוות שעמלו ביחד עם אחד ממשרדי הפרסום והאסטרטגיה הגדולים בארץ על הכנת המיתוג החדש מבטיחים כי מדובר בתפיסה מהפכנית, רעננה ועכשווית, שתזניק את פעילות חב"ד לרמה אחרת, ותהפוך את בתי-חב"ד למזמינים יותר בעבור קהלים חדשים.


כינוס השלוחים השנתי מאורגן על-ידי צעירי אגודת חב"ד בישראל בראשות הרב יוסף-יצחק הכהן אהרונוב שסיפר כי "נושאי הכינוס לובנו ונערכו בערבות נפלאה בין כל השלוחים ומארגני הכינוס, וזאת הודות למאות דיונים פוריים שנערכו מעל גבי בימת פורום השלוחים בשבועות האחרונים". לקראת הכינוס פירסם אגף הסניפים בצעירי-אגודת-חב"ד נתונים עדכניים על מפעל השליחות ברחבי הארץ: מספרם של בתי חב"ד ברחבי הארץ עומד כיום על 276 סניפים, ובמסגרתם פועלים 530 זוגות של שלוחים.


בשנה האחרונה הצטרפו למפעל השליחות בארץ חמישים ושלושה שלוחים חדשים, מקצתם לפתיחת בתי-חב"ד חדשים והאחרים לעיבוי וחיזוק בתי-חב"ד קיימים. יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב, אומר כי "עם התפתחות הפעילות גובר הצורך בתוספת כוח-אדם, ואני קורא לאברכים צעירים לפנות אל אגף הסניפים ולהציע את מועמדותם לשליחות".