נדע לעצור. אשכנזי
נדע לעצור. אשכנזיפלאש 90

40 חודשי מאסר נגזרו על נאשף סדיר שהורשע ברכישת האקדח שנגנב מלשכת הרמטכ"ל, אך הורשע בעבירה של רכישת אביזר לנשק משום שלא הוכח כי האקדח שנגנב אכן מסוגל היה לירות.

הנשק נגנב מלשכת הרמטכ"ל על ידי החייל לואיס מסקוטה, אשר מסר אותו לאדם בשם ראכז שלביה. שלביה הציע לסדיר לרכוש את האקדח וזה אכן הסכים לרוכשו ואף שילם 4,000 ש"ח תמורתו.

כעבור יומיים הסתבר כי האקדח לא ניתן להפעלה, וסדיר דרש מראכז להחזיר לו את הכסף ששולם תמורת האקדח.

בעקבות הדרישה להחזר הסכום ששולם עבור האקדח, פנה ראכז לחייל לואיס, וסוכם שהחייל ישדוד נשק מחייל בקריה, בתמורה לאקדח הבלתי תקין. לואיס ניגש עם אחיו הקטין למחנה הקריה, שם שדד באלימות נשק מסוג M-16 מחייל, והציע לראכז את הנשק תמורת 10,000 ₪, שממנו יקוזז סכום האקדח בסך 4,000 ש"ח.

ראכז עדכן את הנאשם בהצעה זו, הנאשם הסכים לכך, הגיע למקום עבודתו של ראכז, מסר את התמורה הכספית עבור הרובה, ובהמשך הובילו ראכז ולואיס עם אחיו הקטין את הנשק לפרדס המצוי באיזור מגוריו של הנאשם, שם הוחבא הנשק והנאשם אסף אותו.

בגין זאת הורשע כאמור הנאשם במסגרת הפרט השני בעבירות של קשירת קשר לסחר בנשק, סחר בנשק, ונשיאת נשק.

"הנאשם כאמור הוא צעיר לימים, אין לו עבר פלילי, משפחתו נורמטיבית, אולם יש לזכור כי הרקע לרכישת הנשק היה ארוע פלילי קודם שבוצע כנגד משפחת הנאשם באמצעות נשק או מטען חבלה, ועל כן סביר להניח שהיתה כוונה להשתמש בנשק זה, במקרים עתידיים של התנכלות למשפחה, דבר שהיה מוביל למרחץ דמים", קבע השופט וגזר עליו כאמור 40 חודשי מאסר.