בדואים
בדואיםצילום: פלאש 90

הבדואים ממשיכים במאבקם על אדמות הנגב, הן במאבקים אלימים והן בבתי המשפט, עתה מתברר, כי אנשי אקדמיה שעוסקים בגאוגרפיה והיסטוריית ארץ ישראל, מסייעים לבדוואים במאבקם המשפטי ובהוכחת הבעלות על הנגב.

דנה ברנט, ארגון מוניטור האקדמיה הישראלי, טוענת שמרצים מאונ' בן גוריון מבאר שבע, הגיעו לבית המשפט והציגו טיעונים שקריים כדי לסייע לבדואים, "הבדואים בעראקיב רוצים שבית המשפט יכיר בכך שהאדמות שלהם עוד מדורי דורות, אחד התושבים במקום טען שהבאר שנמצאת בשטח, שייכת לו מדורי מדורות ומוכיחה את הבעלות שלו על הקרקע, אבל האמת שהבאר הזאת עתיקה מאוד, מתקופות עתיקות מאוד עוד הרבה לפני שהיו שם בדואים".

לטענתה, אנשי אקדמיה רבים מתייצבים לצידם של הבדוויים ומנסים לטפח בהם את תחושת הבעלות על אדמות ארץ ישראל, "פרופ' אורן יפתחאל מאונ' בן גוריון, זכה כבר בפרס אמיל גרינצוייג על תמיכתו בבדואים בנגב, כך גם פרופ' אלון הראל מהאונ' העברית, יש גם פרופסורים שמסייעים להם להקים מחדש את הבתים כמו פרופ' אבנר בן עמוס".

ברנט טוענת כי השיטה של חבר מביא חבר, הצמיחה את פירות הבאושים באוניברסיטאות, "זאת המציאות באוניברסיטאות, כל אחד מכניס למחלקות את החברים שלו, וכך נוצרות קבוצות גדולות של אנשי אקדמיה שתומכות ברעיונות של שמאל קיצוני וסהרורי".