רכב ישן. אילוסטרציה
רכב ישן. אילוסטרציהפלאש 90

יותר מ-11 אלף מכוניות ישנות נגרטו בישראל בשנת 2010 פי שניים ויותר מהתוכנית המקורית של משרד התחבורה. כך עולה מנתונים שהציג היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

במסגרת תוכנית הגריטה שיזמו לפני כשנה משרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה יכול כל בעל מכונית ישנה משנת יצור 1990 ומטה למסור את רכבו למגרש גריטה ולקבל פיצוי של 3000 שקלים עבור הרכב ממשרד התחבורה.

לפני כחצי שנה החליט השר כץ להרחיב את תוכנית הגריטה ולהכליל בה גם כלי רכב בני 15 שנה ויותר שירדו מהכביש על ידי ניידות הבטיחות של משרד התחבורה או על ידי בוחן תנועה של המשטרה.

שר התחבורה ציין כי עד כה נגרטו קרוב לשליש מכלי הרכב הזכאים להכלל בתוכנית הגריטה. משרד התחבורה שילם לבעלי רכב אלה יותר מ- 33 מיליון שקלים.

מנתוני משרד התחבורה עולה כי 4201 מכלי הרכב שנגרטו הם מסוג סובארו, 1323 כלי רכב מסוג מיצובישי, 773 מסוג דייהטסו, 722 מסוג פורד, 615 מסוג סוזוקי, 604 מסוג אופל, 520 מסוג פג'ו, 474 מסוג רנו, 366 מסוג פיאט, 306 מסוג וולבו ו-281 כלי רכב מסוג פולקסוואגן.

יצוין כי לפני מספר חודשים החליט השר כץ לשגר הזמנות אישיות לעשרות אלפי בעלי מכוניות ישנות למסור את רכבם למגרש גריטה ולקבל תמורתו 3000 שקלים במזומן. בעקבות הפנייה הוכפל מספר הפונים היומי למגרשי הגריטה  והוא עומד כיום על יותר מ-900 כלי רכב בחודש.

השר כץ ציין כי תוכנית הגריטה נועדה להוריד מהכביש כלי רכב מזהמים ופחות בטיחותיים לנסיעה. לדבריו, לאור ההצלחה הגדולה של התוכנית בכוונת משרד התחבורה להמשיך ולהוריד כלי רכב ישנים מהכבישים גם בשנים הבאות.