נותן למשטרה ארכה עד לביצוע. אריאל
נותן למשטרה ארכה עד לביצוע. אריאלפלאש 90

מדרכו למסע הרבנים בערי הגליל שוחח חבר הכנסת אורי אריאל עם יומן ערוץ 7 וסיפר על חשיבות ביקור הרבנים, ביקור אותו הדריך, ועל ההתמודדות הפרלמנטארית מול תופעת רכישת האדמות בגליל בידי אילי הון ערביים מהארץ ומחו"ל.

על מסע הרבנים מספר חבר הכנסת אריאל כי הרבנים המשתתפים מאופיינים כתלמידי מרכז הרב, ביניהם ניתן למצוא את הרב דב ליאור, הרב זלמן מלמד, הרב חיים שטיינר ורבים אחרים.

"נתחיל בצפת, שם נפגוש את הרב שמואל אליהו שנושא את מאבק 'לא תחונם' מול תופעת ההתבוללות והשכרת הדירות לערבים, משם נמשיך לעכו ונסיים בנצרת עילית", מתמצת אריאל את מסלול המסע.

במהלך פגישותיהם צפויים רבני המסע לפגוש את רבני הערים המעורבות ולשמוע מהם על דרכי ההתמודדות המיוחדת מול קשיי המקומות הללו, התמודדות שהחלה כבר לפני עשור עם תחילת דרכם של הגרעינים התורניים בכלל הערים ובערים המעורבות בפרט.

באשר למפגש עם הרב שמואל אליהו אומר חבר הכנסת אריאל כי אמנם הרב אליהו אדם חזק אך כמי שמצוי מול "התקפה מרושעת וזדונית" של ארגוני שמאל וערבים המגובים בתקשורת הכללית, גם הוא זקוק לחיזוק. "הרב אליהו תמיד חיזק אותנו, והגיעה כעת ההזדמנות להשיב לו ולחזק אנחנו אותו".

לדבריו בראשית העלאת רעיון מסע הרבנים עלה הקשר האסוציאטיבי אל מסע המושבות של הרב קוק, ואכן, מספר אריאל, קיימת תכנית לקיים מסע דומה, מסע בו יגיעו רבנים למושבות ולכפרים, גם המרוחקים, ושם להיפגש עם התושבים ולשמוע את תחושותיהם. כמו כן הוא מזכיר יוזמה נוספת למשלחות ובהן עשרה רבנים בכל אחת, וכל משלחת תשהה במשך זמן מה באחת הערים כשחבריה יגיעו לבתי הכנסת השונים שבעיר בכדי לחזק את רוח התושבים.

כאמור, אריאל התייחס גם לתופעת רכישת האדמות בגליל על ידי אילי הון ערביים מהמפרץ ומהרשות הפלשתינית. נזכיר כי מדובר בהצעות כלכליות המועלות בפני חקלאים במצוקה. הגורמים הערביים, שמגדירים את המהלך כ'גאולת אדמות', מעלים הצעות כספיות גדולות פי שתיים ואף יותר מהצעות המובאות בפניהם על ידי יהודים. לא פעם מפעילים הגורמים עתירי ההון איש קש ישראלי המבצע עבורם את הרכישה. לדברי ח"כ אריאל יש דרך להתמודד עם התופעה.

"יש דרך להיאבק בחקיקה", אומר אריאל המזכיר כי בימי רפורמת הקרקעות של נתניהו ביקשו אנשי 'האיחוד הלאומי' להגביל את יכולותיהם של גורמים זרים לרכוש קרקעות, אולם לדבריו הממשלה דחתה את ההצעה בתואנות שונות, אך כעת קיימים גורמים  בממשלה הקובעים כי חקיקה שכזו הכרחית למאבק בתופעה. ,כנראה שנגיש את החוק הזה בהקדם", אומר אריאל.

לדבריו מהותו של החוק היא מתן יכולת למדינה להתחקות אחר הגורם הכלכלי העומד מאחורי כל עסקה. "המדינה תוכל לדרוש הוכחות באשר לזהות מי שעומד מאחורי העסקה. כך נדע אם מדובר בגורמים זרים או לא, אם אלו גורמים עוינים או לא.