נוף ציון
נוף ציון

פנים רבות יש למאבק נגד מכירת פרוטיקט הבניה 'נוף ציון' לגורמים הפלשתיניים, שכזכור אינם אלה מקשרים בין הפרויקט לאילי הון מקטאר. בין מפגני רחוב, מתקפת מיילים, דיונים ציבוריים סוערים ועוד, נעשה גם שימוש בחוק נגד מימון טרור במסגרת המאבק הזה.

במכתב ששיגר לראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, עורך הדין פול לנדס, תובע עורך הדין מרדכי מינצר לאסור על בנק לאומי לקבל את ההמחאה הפלשתינית לרכישת מיזם הבניה, וזאת על פי חוק המאבק נגד הלבנת הון ומימון טרור.

עורך הדין מינצר מסתמך במכתבו על העובדה שברשות הפלשתינית אין חוק נגד הלבנת הון ומימון טרור, עובדה שאגב מקשה על ישראל להעביר לרש"פ כספים דרך בנקים פלשתיניים. הפלשתינים אינם אוכפים חוק שכזה בשל סירובם העיקש לקבלת את הגדרת מינוחי הטרור כפי שהדברים מקובלים במערב ובישראל. כיוון שכך קבלתה של המחאה המשוכה על חשבון בבנק פלשתיני אסורה לכאורה גם במקרה זה של רכישת פרויקט הבניה 'נוף ציון'.

במכתבו כותב עורך הדין מינצר:

"בהמשך למכתבי אליכם מיום כ"ב טבת תשע"א (29 דצמבר 2010) ופגישתי למחרת עם מר אמיר ליברמן ממשרדכם, הריני להביא לידיעתכם כי נמסר לי כי השיק בסך 5,581,915 דולר ארה"ב שביקש עו"ד דב ויסגלס למסור להרמטיק נאמנות (1975) בע"מ ("הנאמן"), להוכחת רצינות כוונותיה של מרשתו – Techsal Trading Limited החברה העלומה מקפריסין – משוך על בנק Cairo Amman Bank מ"פלסטין" ("הבנק").

למיטב ידיעתי אין ברשות הפלסטינית חוקים המאפשרים בדיקת זהות מקורות המימון, הרשות אינה חברה בארגונים הבינלאומיים המרכזיים הנוטלים חלק במאבק הבינלאומי בהלבנת הון ומימון טרור (Financial Action Task Force (FATF) ו- Egmont Group), הבנק אינו כפוף לרגולציה הקיימת לגבי בנקים ישראלים ובודאי לא ניתן לסמוך על הבנק בכל הנוגע למקורות מימון החשודים בטרור.

מר ליברמן הבטיח לי בפגישתנו האמורה לעמוד עמי בקשר או להפנותני לגורמים המוסמכים באגף החקירות במטה הארצי – אך לא עשה זאת".

מינצר דורש מראש הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור להתעירב באופן דחוף ולמנוע את ביצוע העסקה באופן המנוגד לכאורה לחוק הישראלי.