בעקבות פתיחתו של ציר טלמונים ושער נחליאל לכניסת ערבים והפקרת חיי היהודים, הכריזו המתיישבים בגוש דולב-טלמונים שמבחינתם כל הצירים פתוחים.

הבוקר, בפעם השנייה נסעו מספר כלי רכב על הציר בין דולב לירושלים. ציר זה אינו חסום רשמית אך תושבים העדיפו שלא לנסוע בו. השיירה נעצרה על ידי צה"ל מבלי שניתנו סיבות מספקות לעצירתם.

לפני שבוע נסעו עשרות מתושבי גוש דולב - טלמונים שבבנימין על הציר שבין נוה- צוף לנחליאל. במהלך הנסיעה עברו בכפרים הערביים ביתילו ודיר עמאר. הנסיעה עברה ללא אירועים מיוחדים.



אחד מיוזמי הפעולה הסביר כי במשך הרבה זמן ישנם צירים רבים שהיהודים לא נוהגים לנסוע בהם ואת המגמה הזו הם מתכוונים לשנות: "אם הצבא פותח את הצירים לערבים ומסכן אותנו אנו ניסע בצירים שהיו סגורים לנו. אין שום סיבה שלא נוכל לנסוע בכל הצירים ולהגיע בנוחות ממקום למקום. הציר הזה הוא ציר שאינו סגור רשמית אבל כמעט ולא עוברים בו רכבים יהודיים. בשלב הבא אנו נפעל כדי לנסוע גם בצירים שבאופן רשמי סגורים לתנועת יהודים. מבחינתנו כל הצירים פתוחים. לא נסכים לכבישי אפרטהייד".



בועד מתיישבי בנימין מתכוונים להמשיך במאבק ומסרו כי "המהלך של הצבא הוא סכנה בטחונית. זו חרפה שישנם צירים שאסורים לתנועת יהודים. הערבים נוסעים ללא כל חשש בצירים המרכזיים ואילו עלינו אוסרים לנסוע בצירים בארץ ישראל. אנו לא נסכים להתקפלות הזו שמשדרת חולשה ונמשיך לפעול למניעת האפליה לרעה של יהודים".