מה גורם לפיצוצים?
מה גורם לפיצוצים?

מנכ"ל חברת "אפל" סטיב ג'ובס הודיע כי הוא מתכנן לקחת חופשת מחלה מניהול החברה, כך דווח ברשת BBC. במכתב אלקטרוני הוא הודיע לעובדי החברה שהוא מתכנן לקיחת חופשה על מנת להתרכז בשמירה על בריאותו.

ג'ובס הודיע כי הוא ימשיך להיות המנכ"ל בפועל, וכי הוא יהיה שותף לכל החלטות המשמעותיות, אך הניהול היומיומי יעבור לטיפולו של טים קוק.

מסוף שנת 2008 עד אמצע 2009 ג'ובס נעדר מהחברה למשך כשישה חודשים על מנת לעבור ניתוח השתלת כבד. זה היה חלק מסדרת טיפולים שעבר כחלק מטיפול בסרטן הלבלב.

בשנת 2004 הוא אובחן לראשונה כחולה במחלה, ובהמשך אותה שנה כבר עבר ניתוח ראשון להסרת הגידול מהלבלב.

במכתב האי-מייל ששלח לעובדים כתב ג'ובס שישוב לעבודה ברגע שיוכל. "לבקשתי, מועצת המנהלים העניקה לי חופשה כדי שאוכל להתמקד בבריאותי.  אמשיך לשמש כיו"ר ואהיה מעורב בכל ההחלטות המשמעותיות והאסטרטגיות של החברה", הוא כתב. "ביקשתי מטים קוק להיות אחראי על התפעול היומיומי של החברה", הוא המשיך.

קוק משמש כיום כמנהל התפעול. בעבר הוא כבר מילא את מקומו של ג'ובס מספר פעמים בעת שג'ובס שהה בחופשות מחלה.

ההודעה של ג'ובס נעשתה ביום חופשה כללי בארצות הברית, בו אין מסחר במניות החברה, ולמרות זאת בבורסת פרנקפורט נרשמה ירידה של 6.4%.

מחר, ה-18/01, אמורה החברה לפרסם את הדו"חות של תוצאות הרבעון הראשון. ג'ובס מהווה נוכחות אייקונית בחברה, והוא מוערך ביותר עקב היותו הארכיטקט של מוצרים חדשים ומוצלחים כמו ה-iPad וה-iPhone.