תחת איומים. חברא קדישא
תחת איומים. חברא קדישאפלאש 90

כל סניפי החברא קדישא ברחבי הארץ קיימו אתמול (ג') שביתות אזהרה, בעקבות הירצחו של יו"ר החברא קדישא בחיפה, ההלוויות כולן נדחו לשעות אחר הצהריים.

בראיון לערוץ 7 אומר הרב יעקב רוז'ה הרב של חברא קדישא תל אביב וחבר מועצת הרבנות הראשית בישראל, כי דרישתם מממשלת ישראל היא להפסיק את מסע ההשמצה וההסתה נגד מוסדות החברא קדישא בישראל, "אנחנו סובלים במשך שנים מיחס עוין ממשפחות הנפטרים, יש מקרים של משפחות כואבות שיקירם נפטר ובגלל אווירת ההסתה נגד ציבור שומרי התורה והמצוות, הם הופכים את נציגי החברא קדישא לשק חבטות, כל דרישה שלנו גוררת צעקות ואיומים".

הרב רוז'ה, נותן דוגמא ללחצים שמופעלים עליהם בערים השונות, "נניח שמישהו נפטר בבית חולים, המשפחה רוצה להזמין הלוויה, אנחנו אומרים להם שהם צריכים להביא אישור פטירה, זה מה שהחוק קובע, והמשפחות מתפרצות כלפינו כאילו אנחנו המצאנו את הדרישה הזאת, הם לא מבינים למה אנחנו מעכבים אותם ולא פעם יש אלימות".

לדבריו השביתה היום הייתה רק יריית הפתיחה, "נרצח כאן אדם שהיה רודף צדקה וחסד, היום אנחנו לא נקבור אנשים, עד שעות אחר הצהריים, הדרישה שלנו היא קודם כל, שהשלטונות יחקרו מה קרה בחיפה, וחוץ מזה שיתחילו במסע הסברה נרחב כדי שהציבור יבין איך עובד התהליך של הקבורה, שהלחץ ירד מאיתנו, שהציבור יבין שהבטוח לאומי קובע איפה קוברים ואם אין מקום בבית קברות מסוים, אז זה לא אשמתנו".