אל תטעו אותם. איילון
אל תטעו אותם. איילוןפלאש 90

בצהרים הסתיימה פגישתו של סגן שר החוץ, חבר הכנסת דני אילון, עם 14 חברי וועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט הנורבגי. חברי הפרלמנט, הגיעו לביקור של מספר ימים בארץ ונפגשו אמש עם בכירים ברשות הפלסטינית.

בנושא התהליך המדיני הביע אילון תיקוה בפני הנורווגים כי יצליחו, הודות למעמדם המיוחד באזור, לשכנע את הפלסטינים להגיע לשולחן המשא ומתן, והוסיף כי "מהלכים חד צדדים כגון שדרוג מעמדה של הנציגות הפלסטינית באוסלו למעמד של "משלחת" מעבירים מסר מתעתע לפלסטינים, כאילו תקום מדינה פלסטינית ללא משא ומתן עם הממשלה הנבחרת בירושלים".

כמו כן הוסיף אילון ואמר כי "מימון פעילות גופים אנטי ישראלים מזין את תהליך הדה לגיטימציה כנגד ישראל, ולמעשה כנגד תהליך השלום, האמון ההדדי ואווירת ההידברות. במקום זאת יש לפעול יחדיו להילחם בחרמות כנגד ישראל ובראש ובראשונה יש להגביר את שת"פ האקדמי".

אילון קרא לנורבגים לחזור בהם מהכרתם בשלטון חמאס: "חיזוק החמאס מחליש את הרשות ופוגע בסיכויים להצלחת התהליך".

לקראת יום השואה הבינלאומי, שיצוין מחר ברחבי העולם,  ביקש אילון מחברי המשלחת לפעול אל מול משרד החינוך הנורווגי בניסיון לשכנעו לשגר מורים להשתלמויות ב"יד ושם", דבר שהנורווגים נמנעו  מלעשות עד כה.

חבר הכנסת אילון התייחס גם לגילויי הגז האחרונים בישראל ואמר לאורחיו כי ישראל תשמח ללמוד מהניסיון הנורווגי בכל הנוגע לתגמולים ולקרן הפנסיה הממשלתית המבוססת עליהם.