המסמך והמהומה. האלוף גלנט
המסמך והמהומה. האלוף גלנטפלאש 90

חומרי הבדיקה של מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס בפרשת הקרקעות של אלוף יואב גלנט הועברו הערב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין להמשך טיפולו כלפי בית המשפט העליון. כעת ממתינים להחלטת היועמ"ש בנושא.

ממשרד מבקר המדינה נמסר שהמבקר בדק את הנושא ב"מהירות שיא" – כחמישה שבועות.

בסוף חודש אוקטובר הגיש השר מיכאל איתן תלונה מפורטת למשרד מבקר המדינה בנושא זה. התלונה הזאת התווספה לתלונות נוספות שהגיעו למשרד המבקר בעניין. בעקבות זאת הוחלט במשרד מבקר המדינה לבדוק את התלונות.

עקב הדיון בבג"צ בעניין מינויו של האלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל פנה משרד מבקר המדינה לפרקליטות המדינה להביא לידיעתה שנאסף אצלנו חומר במסגרת בדיקת הנושא. לפני עשרה ימים, ב-16 בינואר, העביר המבקר למנהלת מחלקת הבג"צים לבקשתה מסמך ראשוני שמרכז את תמצית הממצאים עד לאותו מועד. בעקבות זאת למחרת, פנה היועץ המשפטי לממשלה למבקר המדינה  וביקש ממנו לגבות את עדותו של אלוף גלנט בכתב ובע"פ ולהביא את חומרי הבדיקה של גלנט להמשך טיפולו בפרשה.

על פי נהלי העבודה במשרד המבקר, לאחר שהגיעה תגובתו בכתב של האלוף יואב גלנט לממצאים שנאספו אצלו, הגיע האלוף גלנט ביום ראשון האחרון  לשימוע בלשכת מבקר המדינה בירושלים, מלווה בשני פרקליטים. תהליך השימוע תרם להבהרת הנושא.

במהלך ביצוע הבדיקה נפגשו עובדי המשרד עם כ- 30 איש שיש להם נגיעה ישירה ועקיפה לנושא ונאספו אלפי מסמכים (יותר מ-15 קלסרים).