מקימים את רוואבי
מקימים את רוואביפלאש 90

שבעה שמות של חברות שנות, השותפות ככל הנראה לפרוייקט הקמת העיר הפלסטינית "רוואבי", כבר הגיעו ל"מלשינון" של ועד מתיישבי השומרון.

לפני כשבועיים הכריז וועד מתיישבי השומרון על יוזמה חדשה על מנת לחשוף את החברות הישראליות שהתחייבו להחרים את תוצרת ההתיישבות ביש"ע על מנת לבנות את העיר הפלשתינית רוואבי.



הוועד בנה עמוד באתר המאובטח של הוועד http://vshomron.co.il ובו אפשרות להשאיר פרטים ולמסור את שמן של החברות ששמן עדיין חסוי. בוועד מתיישבי השומרון הודיעו כי יבחנו כל פנייה ואם היא תימצא נכונה, ישלם הוועד 500 שקלים למוסר המידע. הוועד מתחייב לשמור על חיסיון של מעבירי המידע.

בוועד מספרים כי עד עתה נמסרו שבעה שמות של חברות. לחברות נשלח במקביל מכתב ובו בקשה לתגובתן לפני פרסום שמן.

במכתב שנשלח לחברות נכתב, כי "לידי וועד מתיישבי השומרון הגיע מידע כי החברה שבהנהלתך קשורה לבניית העיר 'רוואבי' שבסמוך ליישוב עטרת בבנימין. לדעתנו שיתוף פעולה כזה הוא פסול מעצם העניין ואף יותר מכך, אם נדרש מהחברות המסייעות לרשות הפלשתינית לחתום על מסמך המצהיר כי אין לו שום פעילות עסקית בשטחי יהודה ושומרון.  נבקש את תגובתך המהירה בטרם נפרסם את שם החברה ככזו המסייעת לבניית עיר המסמלת את ההפך הגמור מחזון המדינה הציונית אליה חתרו מקימיה".

לדברי יו"ר הוועד, בני קצובר, "בנייתה של עיר פלשתינית היא האנטיתזה החמורה ביותר לרעיון הציוני. לא זו בלבד, החברות גם התחייבו לבגוד באחיהם המתיישבים ולא לקיים עימהן עסקים. מעשים אלו מחייבים אותנו לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לחשוף אותן לאור יום ולתת לציבור לומר את דברו".