האקבי וקרא
האקבי וקראמוזיאון גוש קטיף

הסתיימה פגישה ראשונה בין המועמד לנשיאות מטעם הרפובליקנים, מייק האקבי וראשי מפלגות החופש מאירופה, שדנו במשותף בהתגברות האיסלאם הקיצוני באירופה ובעולם כולו ובאתגרים הנובעים מכך בעולם החופשי.

הצדדים העלו את דאגתם מההתפתחויות בנושא זה והחליטו לשתף פעולה במלחמה בפונדמנטליזם האיסלמי הגובר. האקבי הבטיח להתייצב בגלוי לצד כל מי שנלחם בתופעה זו ובכלל זה גם מפלגות החופש באירופה הנושאות את דגל המאבק בהקצנה הדתית האסלמית המתרחשת בימים אלו ברחבי אירופה.

סגן השר איוב קרא (ליכוד), שיזם את המפגש בין אורחיו בישראל - חברי הפרלמנטים השונים מאירופה - לבין מר האקבי סיכם את הפגישה, "המפגש ההיסטורי הזה, המשלב בין כוחות שונים בעולם המערבי מהווה פריצת דרך במלחמת החורמה נגד הטרור האיסלמי וההשתלטות המדאיגה של ציר הרשע על מדינות בעולם המערבי היותר מתון, היום עשינו צעד חשוב בבלימת המגמות המדאיגות האלה בכך שאיחדנו כוחות בין ישראל, אירופה וארה"ב והחלטנו ביחד לשים נושא זה בראש סדר העדיפויות שלנו".

בתום הפגישה סוכם על קיום ועידה בינלאומית שתערך בוינה בקרוב ותקרא לאחד כוחות בכל מדינות העולם במאבק נגד ההקצנה הדתית האיסלאמית. מר האקבי, מקורבו השחקן ג'ון וויט, סגן השר קרא וחברי המפלגות האירופאים הבטיחו את השתתפותם בועידה זו.