חוזרים לפרעה באבו דאבי
חוזרים לפרעה באבו דאביMEMBRANA.RU

בחודש הקודם הוציא ארגון Land Art Generator Initiative) LAGI) מכרז על "מתקן אומנותי, הצובר אנרגיה". לדעת מארגני המכרז הדבר החשוב ביותר ביצירת עיר "ירוקה" הוא שילוב הרמוני בין מראה לטכנולוגיה, אסטטיקה לאקולוגיה.

עד קיץ 2010 קיבלה LAGI מאות פניות מ-40 מדינות שהתעניינו במיזם. בחודש הקודם הוכרז באבו דאבי במהלך כנס האנרגיה העולמי כי הזוכה במכרז היא חברת Lunar Cubit האמריקאית שכוללת מספר מעצבים, מהנדסים וכלכלנים. החברה פיתחה מתקנים בצורת פירמידות שיקלטו את האנרגיה של המדבר.



הפירמידה המרכזית תתנוסס לגובה של 49.8 מטרים ואורך של 78.3  מטרים. סביבה יתמקמו שמונה מאחיותיה הקטנות – 22 מטרים לגובה, ו-34.6 מטרים אורכן.



כל תשע הפירמידות יהיו בצבע שחור, ואת הצבע הזה יעניקו לפירמידות אלפי קולטי שמש שיכסו אותן. התכנון נעשה בצורה כזו שהפירמידות יספגו את מרבית קרני השמש האפשריים לאורך כל היממה, ויפנו לארבע קצוות תבל. בתנאים מרביים המתכננים מתכוונים לצבור עד 1,74 מגה וואט של אנרגיה שיספיק להזרמת חשמל ל-250 בתים לאורך כל היממה, גם בלילה.

אבל המעצבים לא עצרו בייצור החשמל, הפירמידות מתפקדות גם כשעון ירח ענק שמראה את הפאזות של הלבנה (דבר חשוב לתפילות באיסלאם).

שמונה פאזות קיימות בירח – שמונה פירמידות קטנות, שמתפקדות כסמנים על שעון הענק. בשעה נתונה בלילה רק שתי פירמידות יאירו את חשכת הליל המדברי – המרכזית ואחת הפירמידות הקטנות.

את האור ייצרו אלפי נורות לדים שישתלבו בין הפאנלים של קולטי השמש. המרווחים בין הפאנלים יהיו זעירים (מדובר על מילימטרים בודדים) כך שממרחק הפירמידה תיראה כפירמידת זכוכית שחורה חלקה.

האור בפירמידה יגבר עם רדת החשכה בהדרכה ותאורת הפירמידה תפעל הפוך לזמן הופעת הירח: בליל ירח מלא –מינימום תאורה, בראש חודש תזהר הפירמידה הגדולה.



הפירמידות שיקומו יהיו חלק מפרויקט נפלא אחר – עיר שלמה עם אפס אחוזי פליטת גזי חממה וישתלבו בנוף המדבר בדרך לשדה התעופה של אבו דאבי, כך שמרכב חולף במהירות הנוסע יוכל להתפעל מפלא תבל חדש.