פרשת ריגול חמורה
פרשת ריגול חמורה

משטרת חברון הודיעה הבוקר כי תבקש מבית המשפט לשחרר את שלושת המטיילים שנעצרו בחשד לירי לעבר פורעים ערבים סמוך לבת עין. זאת לקראת הדיון הבוקר (ד') על תנאי השחרור בבית משפט השלום בירושלים.

בעמותת 'חננו' המלווה את הפרשה מדווחים על הפגנה המתקיימת מחוץ לבית המשפט "במחאה על התנהלות המשטרה כלפי יהודים המגנים על עצמם". במהלך ההפגנה נעצרו שישה פעילים, בהם נדיה מטר. ע"פ הדיווח במקום התפתח עימות אלים בין השוטרים והמפגינים. כתב ערוץ 7 חזקי עזרא מדווח על דחיפות ומהלומות בהן בין השאר ספג גם הוא כמו גם כתבים נוספים, מהלומות משוטר.

בארגון מזכירים כי כבר אמש שוחרר למעצר בית חייל בשירות סדיר שנעצר אף הוא בחשד לירי במהלך הטיול.

"כל העצורים ללא עבר פלילי וחלקם בעלי משפחות. למרות שאין ספק שקבוצת המטיילים הותקפה, המשטרה התעקשה לחקור את המטיילים בחשד לרצח אף על פי שזו עבירה המצריכה כוונה וזאת על אף שעד לרגע זה אין בידי המשטרה גופה ואין הוכחה שהערבי שנטען שנהרג נפגע מירי", אומרים ב'חננו'.

עו"ד קידר שיצג את העצורים מטעם "חננו" אמר הבוקר כי "לצערי השחרור מתבצע מאוחר מדי והתנאים המבוקשים דרקוניים, אנו נילחם על כך שהתנאים יבוטלו".

גורמים בהתיישבות מסרו הבוקר כי "התנהלות המשטרה בפרשה פוגעת באופן קשה באמון המתיישבים במערכת שאמורה לדאוג לביטחון האזרחים. המערכות כנראה השתבשו, המטיילים שללא ספק הגנו על עצמם נעצרו למספר ימים ואילו מקרב הפורעים הערבים שידו אבנים, נפצים וחזיזים ואף ירו לעבר המטיילים לא נחקר איש. השב"כ, במקום להתעסק בלכידת המחבלים הערבים, היה עסוק בלבדוק איזה מטייל ירה באויר. אין פלא שהיהודי שהרג ערבי בערק בורין לא הסגיר את עצמו למשטרה על אף שברור שפעל מהגנה עצמית" אומרים הגורמים.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי הגיב הבוקר על שחרורם של העצורים, "אני קורא לחקור את הגורמים שבחרו להתנכל למותקפים ולא עצרו את המתקיפים הרצחנייים. לא יכול להיות שמשטרת מחוז ש"י לא עצרה עד ליום זה אף לא אחד מהערבים התוקפים. לצערינו זהו דגם הלקוח מסדום, שם הנפגע נאלץ לפצות את התוקף".