טיפול עולמי כושל?
טיפול עולמי כושל?פלאש 90

מרבית האנשים מסביב לגלובוס, הסובלים מבעיות כולסטרול, אינם מקבלים את הטיפול הדרוש להם, כך טוען המחקר הגדול ביותר בעולם, שנערך על 147 מיליון בני אדם שפורסם ברשת bbc.

רמות גבוהות של שומן בדם קשורים למחלות לבביות, גורם התמותה הגדול ביותר בעולם, הגובה את מחיר חייהם של 17 מיליון איש בכל שנה.

על פי דיווח מארגון הבריאות העולמי ניתן לראות כי מעט מיד אנשים הסובלים מבעיות כולסטרול מקבלים טיפול להורדת כולסטרול בתרופות. המידע, שנאסף בעשור האחרון, נאסף מאנגליה, סקוטלנד ועוד שש מדינות.

בין השנים 1998-2007 נתונים על רמת הכולסטרול ומרשמים נאספו באנגליה, סקוטלנד, גרמניה, יפן, ירדן, מקסיקו, תאילנד וארצות הברית. מניתוח הנתונים עלה כי מרבית האנשים המוגדרים בסיכון (עם הכנסה בינונית, ממדינות המערב) אינם נוטלים כדורים זולים עם מרשם רופא להורדת הכולסטרול. הדו"ח טוען כי מדובר על סכנה גדולה אף יותר מכיוון שאי טיפול בבעיית הכולסטרול גורם לעלייה בסיכוי לבעיות לב ושבץ.

הדו"ח מציין מספרים מפחידים של כמויות אנשים שטרם אובחנו אך לוקים בבעיית כולסטרול חמורה. כמו כן, הדו"ח מתאר קבוצות אנשים גדולות במקומות שונים בעולם שאובחנו אך לא מטופלים.

למרות הנתונים המדאיגים, המומחים בתחום מציינים כי יכול להיות שהיה שיפור משמעותי מאז שוחרר הדו"ח. "ולמרות הכל... עדיין יש להגיע הישגים חדשים בתחום העולמי", אמר ד"ר רות'. הוא ציין כי התרופות להורדת כולסטרול זולות, נגישות ויעילות גם בהפחתת הכולסטרול וגם במניעת בעיות לב ושבץ, "ולמרות כל הנתונים הללו, הכיסוי התרופתי שלהן נשאר באופן מאכזב ברמה נמוכה מאוד".

מומחי התחום ממשיכים להגיד כי לא כל מי שסובל מבעיות כולסטרול יצטרך טיפול תרופתי. ניתן לפעול גם בדרך של אכילה נכונה, פעילות גופנית והפסקת עישון.