הממשלה קיבלה היום החלטה להקצות בשנתיים הקרובות 11 מיליון שקל לטובת גרעינים קהילתיים, משימתיים ותורניים ברחבי הארץ.

 התקציב לגרעינים יועבר ממספר משרדים ממשלתיים, לרבות משרדי החינוך והרווחה.

גם משרד ראש הממשלה יתרום את חלקו, בעקבות החלטתה של גילה גמליאל, המכהנת כסגנית שר לענייני צעירים במשרד ראש הממשלה. בנוסף על 11 המיליונים, ייהנו גרעינים תורניים וקהילתיים בנגב ובגליל מתקצוב נוסף, תודות להחלטתו של השר סילבן שלום בעניין.

באיחוד-הלאומי מזכירים כי החלטת הממשלה מתקבלת בין השאר תודות לפעילותו של ח"כ אורי אריאל, המלווה גרעינים רבים ברחבי הארץ, ופועל לתיקצובם. בין היתר פעל בשנים האחרונות ח"כ אריאל להקמתם של גרעינים תורניים בעכו ובנצרת עילית, שם יקום בקרוב גם גרעין קהילתי - לא בהכרח דתי - בליווי ח"כ אריאל.

עוד נמסר כי בימים אלו מתחיל ח"כ אריאל לפעול גם בעיר ערד, ולחזק בה את הגרעין הקיים. החלטתה של סגנית השר גמליאל להקצות לגרעינים חלק מתקציב התחום שלה, התקבלה לאחר סיור שקיים איתה ח"כ אריאל לפני כחודשיים בגרעין התורני ביפו.

ח"כ אריאל בירך את הממשלה על ההחלטה ואמר: "הגרעינים התורניים נמצאים בשטח כבר כמה עשרה שנים, והתגלו כתופעה שיכולה באמת להפוך מציאות על פיה. שכונות קשות הפכו ליעדים נחשקים ולגיטימיים עבור אוכלוסיות צעירות. משפחות מרקעים וממעמדות שונים מתערבבות אלה באלה, והתוצאה היא עלייה ברמת החינוך, הקהילה, התעסוקה לצעירים - ושיפור איכות החיים של אוכלוסיות במצוקה.

"הגרעינים מסייעים גם בחיזוק הבסיס היהודי במקומות יישוב המאויימים על ידי ערבים "משפרי דיור". בהקשר זה זכות גדולה לציין את הגרעינים בעכו, בנצרת עילית, בחריש, בלוד וברמלה. בפרט יש להעלות על נס בימים האלו את עמידתם של חברי הגרעין ביפו, המתמודדים עם מסע דה-לגיטימציה גזעני, מצד תושבים ערבים שהפנימו סוף סוף שתכניתם ליצור מובלעת נקייה מיהודים בלב המטרופולין נמצאת בסכנה. החלטת הממשלה מהיום ממסדת את התופעה המבורכת והופכת את הגרעינים מעמותות המקוששות תמיכות, למוסדות הזוכים להכרה המגיעה להם מצד מוסדות השלטון. בעזרת ה', זו רק ההתחלה".

בסוף פברואר יתקיים בכנסת כנס הייסוד של השדולה למען קהילות משימתיות, שח"כ אורי אריאל עומד בראשה. מטרות השדולה הן מיסוד תופעת הגרעינים, יצירת מטה משותף שיאפשר לגרעינים השונים לחלוק ידע, עיגון התקציבים שמקבלים הגרעינים בבסיס התקציב, ועוד.