משטרת ישראל הוציאה צו מעצר נגד בכיר רבני הציונות הדתית הרב דב ליאור רבה הראשי של קרית ארבע. צו המעצר הוצא לאחר שהרב סירב להגיע לחקירה בגין הסכמה שנתן על הספר תורת המלך שעסק בדיני הריגת גוי בזמן מלחמה.



מפקד משטרת חברון הגיע לפני מספר ימים לבית הרב והודיע לו כי יש צו מעצר נגדו. הרב הודיע כי למפקד המשטרה כי לא ישתתף בביזוי כבוד התורה ולא יגיע לחקירת משטרה שמטרתה "לסתום פיות לרבנים ".



מקורבים לרב ליאור הביעו תדהמה  מהוצאת הצו ואמרו כי "אין ספק שלפרקליטות ולמשטרה יש עזות מצח להוציא צו מעצר נגד גדול תורה. מטרת החקירה כמו גם חקירתם של עשרות רבנים בחודשים האחרונים היא לסתום פיות. מי שסוגר תיקים למנהיגים בציבור הערבי שקוראים להשמיד את מדינת ישראל או  לפרופסורים שמאלנים מהאקדמיה הקוראים לפגוע בחיילי צה"ל ראוי שהיה חושב פעמים לפני שהוציא צו נגד הרב ליאור".

המקורבים טוענים כי צו המעצר נועד "למנוע מהרב לומר דעת תורה, הרב נחרץ שלא להגיע לחקירה מיוזמתו על מנת להפסיק את הרדיפה נגד התורה ולחזק רבנים אחרים".

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כ"ץ מביע שאט נפש וזעזוע מצו המעצר שנמסר לרב דוב ליאור. "עם ישראל מתבייש בשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ובצמרת המשטרה ששנאת התורה מעבירה אותם על דעתם. לא היה עולה על דעתם לאסור שום דיקן בפקולטה, כהן דת נוצרי או מוסלמי בשל כתיבת הסכמה לספר. צו המעצר מזכיר משטרים אפלים ביותר בהיסטוריה של עם ישראל. בעת שיד רשעה תעז לכלוא את הרב ליאור, הסיעה כולה תתייצב אתו למעצר כשמאחוריה הציבור כולו".