כביש 8
כביש 8

המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות דורון דרוקמן, מ"מ מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים, אישרה היום את התוואי הצפוני של כביש 6 , ממחלף תל קשיש למחלף סומך, בשתי מנהרות באורך 2,400 מטרים, תוך צמצום הפגיעה בתושבי האזור ובסביבה.

התוואי שאושר מונע מטרדי רעש, זיהום אוויר ופגיעה בתושבי המועצה האזורית זבולון. במקביל התוואי שאושר מאפשר נסיעה מהירה בדרך מבלי להעמיס על הכבישים האזוריים הקיימים באזור.

בפני המועצה הוצגו שתי חלופות-  האחת בתוואי המבוסס על תוכנית המתאר הארצית לדרכים - תמ"א 3 והשנייה בפרוזדור על בסיס דרך מס' 70 הקיימת. לאחר שבחנה את התוואים, החליטה המועצה על קידום דרך מס' 6 בתוואי שנקבע בתוכנית המתאר הארצית לדרכים – תמ"א 3. המועצה התרשמה כי החלופה שנבחרה הינה החלופה המיטבית מבחינה תכנונית וסביבתית. 

התוואי שנבחר מהווה המשך לדרך מס' 6 צפונה בציר חדש שיצור את החיבור בין צומת סומך לצומת שער העמקים ויהווה את הזרוע המערבית של דרך מס' 6 לכיוון עכו, נהריה ושלומי.  אורכו של התוואי הינו כ-  13  ק"מ, וחלקו יעבור בשתי מנהרות באורך של כ- 2,400 מ'. תכנון המנהרות ימנע פגיעה בשטחים הפתוחים לרבות בשטחי שמורת האלונים. מנהרה זו  תהיה המנהרה הארוכה ביותר המתוכננת עד היום בדרך מס' 6.

המועצה הארצית הנחתה על המשך הבדיקות הסביבתיות הנדרשות לתכנון התוואי,  תוך התייחסות תכנונית וסביבתית לנושאים הבאים : חיבור הישובים הקיימים לדרך, מעבר התוואי במפער הקישון, רגישויות נחל קישון, ריבוי תשתיות וכדומה. לנושאים אילו יידרש המשך בדיקה תכנונית וסביבתית נוספת לצורך קידום התכנון המפורט.

התכנית כלולה בתוכנית "נתיבי ישראל", תוכנית לפיתוח מערכת התחבורה לנגב ולגליל עליה החליטה ממשלת ישראל.