מסגד אל אקצה
מסגד אל אקצהצילום פלאש 90

היריבות המרות, הרשות הפלסטינית ברמאללה והרשות הפלסטינית של חמאס ועזה, מוצאות את עצמן פעם נוספת בעמדה אחת מול ישראל במאבק על האופי המוסלמי שהן דורשות לייחד בו את ירושלים. 

המופתי הראשי של הרשות הפלסטינית, מוחמד חוסיין, תקף בחריפות את ההחלטה לאכוף באמצעות משטרת ישראל את החלשת קול המואזין, הקורא למוסלמים להגיע לתפילה במסגד. קריאת המואזין מושמעת, באמצעות מערכת הכריזה של המסגד, חמש פעמים במהלך היממה, כולל לפנות בוקר, מועד תפילת הבוקר אשר נערכת לפני זריחת החמה. 

חוסיין טען, כי "היענות שלטונות הכיבוש ללחצים של המתנחלים עומדת בסתירה לחוקים, ולנוהג ולהלכה מידי שמיים, המבטיחים חופש פולחן ומונעים פגיעה במקומות הקדושים". לדבריו, ישראל חותרת ע"י מניעת השמעת קול המואזין להשתלט על המסגדים בירושלים, והוא הזהיר כי היא תישא בהשלכות כל מעשיה שהם בגדר הפרת זכויות ציבור המוסלמים המאמינים. 

עמדה דומה הביע טאלב אבו שער, שר ההקדשים והעניינים הדתיים בממשלת חמאס. הוא גינה את יוזמת מפקד משטרת ירושלים אהרון פרנקו להחליש את קול המואזין במסגדים הסמוכים לשכונות פסגת זאב והגבעה הצרפתית, ודחה בביטול את הטענה שהרעש מהווה מטרד לתושבים הגרים באזור. אבו שער טען, שמדובר ב"התגרות" במוסלמים ובדתם ובצעד ה"מעורר זעזוע" בנפשם של המאמינים, בנוסף להיותו מנוגד לחוק הבינלאומי וההלכה האסלאמית.