גם ביו"ש. מטיילים
גם ביו"ש. מטייליםפלאש 90

המגזין בשביל הארץ, של רשות הטבע והגנים, החל בתקופה האחרונה, לפרסם גם מסלולי טיול ברחבי יש"ע, בגיליון האחרון של חודש פברואר, פרסם המגזין, מסלולי טיולים ברחבי בנימין, בין השאר, ביקור במרכז המבקרים החדש של מטה בנימין, צפייה במיצגי המולטימדיה, שכוללים את ההיסטוריה של ההתיישבות בבנימין, ביקור ביקב פסגות, שמורת הטבע עין פרת, אתר שילה הקדומה, צימרים ויקבי בוטיק.

משה רונצקי מנהל מחלקת תיירות בנימין, אומר לערוץ 7, כי הוא שמח שיש עדנה לאתרי התיירות ביו"ש, "המצב הביטחוני הטוב והשקעה הגדולה הניבה פירות נאים, וסוף סוף רואים את תחום התיירות הולך ומשגשג, הישראלים באים לטייל במקומות בהם הלכו אבותינו".

רונצקי מברך על הפרסום במגזין של רשות הטבע והגנים, ומקווה שכתבי עת תיירותיים נוספים ילכו בדרכיהם, "יש לנו שיתוף פעולה מצוין עם רשות הטבע והגנים במיוחד בשמורת הטבע עין פרת, יש אמנם עיתונים שמגלים התנגדות לחשיפה, אבל הדברים האלה עוברים מפה לאוזן, אתרי התיירות היפים, איכות היין ומרכז המבקרים החדש".

לדבריו אתרי התיירות בבנימין נגישים מאוד אפילו לתושבי המרכז, "חמש דקות מפסגת זאב ואתה מגיע למרכז המבקרים, עשרים דקות ואתה נמצא בשילה הקדומה, השלטים החומים מכוונים אותך ליעד, ואנחנו מקווים שהשלטים החומים יוצבו גם בכל המעיינות והתצפיות, זה נוח לתושבי המרכז, במקום לנסוע עד לצפון, יש להם את הטבע ליד הבית".

רונצקי מקווה שאתרי התיירות ביו"ש יהפכו לשיחת היום בכל קהילות ישראל, "אין ספק שיותר קל לטייל כאן למי שמתמצא באזור ובוודאי למי שרואה בזה סוג של ציונות, אבל היום יש גם את תחום היין שמושך לפה קהלים נוספים, אנחנו עכשיו מציגם בתערוכת התיירות הבינלאומית בתל אביב זו השנה השנייה, וכולם מתלהבים מהיינות שלנו".

לדבריו העובדה שיש ממשלת ימין, עוזרת לפחות בתחום התיירות, "משרד התיירות והחקלאות תומכים בנו, ואנחנו חשים שזה סוג של פתח לבוא לקראתנו,  אם לא בנושא הבנייה לפחות בתחום התיירות, משהו שנתפס פחות פוליטי בעיני הממסד".