הלם וזעזוע. השופטת בייניש
הלם וזעזוע. השופטת ביינישפלאש 90

בעקבות התאבדותו של השופט בן עטר ז"ל הלילה בביתו שבמכבים שיגרה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש, מכתב מיוחד לנשיאי בתי המשפט, לשופטים ולרשמי בתי המשפט.

את מכתבה פותחת השופטת בייניש בהבעת זעזוע מהאירוע הטראגי והשתתפות בצער משפחתו: "אנו המומים ומזועזעים ממותו של חברנו, שופט בית משפט השלום מוריס בן עטר ז"ל. מותו של כל חבר ממשפחת השופטים הוא קשה לכולנו, ובמיוחד מותו של השופט בן עטר, שנטל את חייו בנסיבות טראגיות. ברגע קשה זה ליבנו עם אשתו ובנותיו שאיבדו את היקר מכל".

בהמשך המכתב התייחסה ללחץ העבודה המוטל על מערכת השיפוט, לחץ שככל הנראה היה הגורם העיקרי בהחלטת השופט בן עטר להתאבד. "העבודה השיפוטית, כפי שכולנו יודעים, אינה קלה. כרוכה בה מידה רבה של לחץ, של עומס ושל אחריות כבדה הנובעת מהסמכות המוטלת עלינו לעשות צדק. ההתמודדות אינה פשוטה. היא בודאי אינה פשוטה נוכח עומס התיקים הרב, שהוא, כפי שאנו מקפידים לציין בכל עת ומעל לכל במה, מן הגבוהים במערב. מנהל בתי המשפט ואני, בסיוע נשיאי בתי המשפט, עושים ככל שביכולתנו להקל על העומס ולייעל את שיטות העבודה כך שנוכל כולנו לתת שירות טוב ויעיל לפונים בשערינו. זוהי משימה שאינה פשוטה, אך נתמיד בה כי זו שליחותנו".  

"ביום קשה זה לא נוכל להתייחס לנסיבות האופפות את מותו הטראגי והכואב של השופט בן עטר ז"ל. אך, אני רואה לציין כי מנהל בתי המשפט והנשיאה, שולמית דותן, ליוו את השופט בן עטר וניסו לסייע לו בהתמודדותו עם התפקיד השיפוטי. בסופו של יום, איבדנו שופט ואיש יקר, מסור, הגון ונעים הליכות. תהי נשמתו צרורה בצרור החיים".