ציפי לבני בסיעת קדימה

השר ישראל כ"ץ כינס היום את ועדת המשילות, בראשה הוא עומד, לישיבתה הראשונה. בוועדה נציגים מכל סיעות הקואליציה. נציגי האופוזיציה סירבו להשתתף בה.

השר כ"ץ, שמונה לראש הועדה ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו, הבטיח לפתוח את ישיבות הוועדה בפני מומחים ובפני נציגי מפלגות האופוזיציה.

"בכוונתי לבחון במלוא הרצינות, יחד עם חברי הועדה, בלב פתוח ובנפש חפצה, את ההצעות השונות המונחות בפני הועדה. אני מתכונן להזמין לשיבות הועדה מומחים שיופיעו בפניה, ומבטיח לבחון בכובד ראש את הצעותיהם. בהמשך אזמין לישיבות גם נציגים מן האופוזיציה. כל זאת כדי להבטיח שלטון יציב ויעיל במדינת ישראל, שלטון שיאפשר לה לעמוד מול כל האתגרים שהיא ניצבת בפניהם" אמר השר כ"ץ בפתח הישיבה.

ועדת המשילות תדון בין השאר בנושאים כמו מעבר למשטר נשיאותי, הנהגת בחירות אזוריות לכנסת, יחסים בין דרג נבחר לדרג ממונה, ומתן אפשרות הצבעה לאזרחים ישראלים השוהים בחו"ל. הנושא הראשון שעלה היום בדיון הינו הצבעת אזרחים ישראלים בחו"ל. הישיבה הבאה תתקיים בעוד שבועיים ובה ידון נושא המשטר הנשיאותי.

יו"ר האופוזציה, ציפי לבני, אמרה היום בישיבת סיעת קדימה כי "קדימה לא רק תומכת אלא הובילה את הרעיון שלפיו צריך לשנות את שיטת הממשל והבחירות במדינת ישראל, על מנת למנוע את אותה סחטנות פוליטית שבעקבותיה מתמנה ראש ממשלה. זה דבר בלתי מתקבל על הדעת ,חייבים להפסיק עם זה".