דן מרגלית
דן מרגליתהתמונה באדיבות הטלוויזיה החינוכית

במקביל לתרועת החצוצרות המקבלות את רב אלוף בני גנץ ונפרדות מרב אלוף אשכנזי יוצא לאור ספרם של העיתונאים רונן ברגמן ודן מרגלית 'הבור' ובו פרטי התככים והמאבקים בין לשכתו של אשכנזי ולשכת שר הביטחון ברק.

ביומן ערוץ 7 אומר דן מרגלית: "לא יתכן שקציני צבא יכתיבו מינויים לשר הביטחון".

מרגלית מדגיש שאין בהוצאת הספר כוונה לפגוע בדמותו של רב אלוף אשכנזי ,אנחנו לא שורטים מקצועיים וגם לא חיפשנו לשרוט. חשבנו שה נושא בעל חשיבות רבה", הוא אומר ומדגיש שעיקר עניינו של הספר נסוב סביב מעורבותו של סא"ל במיל. בועז הרפז בפרשת מסמך גלנט. מבחינתו של מרגלית גם אם משוכנע קצין בכך שהדרג המדיני עושה טעות הוא אינו יכול להפעיל מרגלים בלשכת השר כדי לקדם את עמדותיו, כפי שנטען כלפי הרפז.

מרגלית זועם במיוחד על דובר צה"ל אבי בניהו, שלדבריו סירב להגיב לטענות המועלות בספר בתואנות מוזרות לטעמו. כזכור בניהו הביע כעס רב על הכוונה להוציא את הספר ומרגלית אינו מבין את הזעם הזה. "על מה הוא כועס? על מה יש לו לכעוס? הוא הודיע שהיות ויש לנו דעה מוצקה הוא לא ישיב לשאלותינו. לא שמענו דבר שכזה. בגלל שיש לעיתונאי דעה מוצקה הוא לא יקבל תגובה? זה לא תקין שבמדינה מסודרת יכול דובר של מוסד ממלכתי לא להשיב לשאלות עיתונאים בטענות שכאלה".

מרגלית אינו מקבל את הטענות שהובילו למניעת פרסום הספר קודם תום כהונת אשכנזי. הוא אינו מקבל את החשש לפגיעה שתוביל לפגיעה ביטחונית ואינו מקבל את האיומים בתביעת דיבה בעקבות הספר. "אנחנו ממש חוששים מתביעה...", הוא אומר בציניות ונשמע בהחלט מזמין את כל מי שחש שכך ראוי לנהוג לתבוע דיבה. מדבריו שבה ועולה תחושת ביטחון גמור במוצקות העובדות המובאות בספר שככל הנראה ימשיך להרעיד את צמרת מערכת הביטחון שלנו.