לשכת תעסוקה
לשכת תעסוקהפלאש 90

מנהל הסוכנות לעסקים קטנים במשרד התמ"ת, רן קויתי, דיווח כי בשנת 2010 אושרו כ- 6,700 בקשות לייעוץ לעסקים בהיקף סיוע של כ- 42 מיליון ₪. מספר הפונים לקבלת ייעוץ עלה ב-20% בהשוואה לשנת 2009 ובכ- 52% בהשוואה שנת העבודה 2008.

עוד מוסר קויתי כי 35% מסה"כ תוכניות הייעוץ שאושרו בשנת העבודה 2010 הינם לאזור הצפון,38% הינם לאזור המרכז  ו- 27% הנם לאזור הדרום. 72% מהעסקים אשר קיבלו ייעוץ הנם עסקים זעירים (המעסיקים עד 4 עובדים), 24% מהעסקים הנם עסקים בינוניים וגדולים המעסיקים עד 100 עובדים ו4% הנם עסקים המעסיקים עד 500 עובדים.

שר התמ"ת שלום שמחון אמר כי "העסקים הקטנים, הם לב ליבה של כלכלת ישראל. שכן קרוב ל-99% מהעסקים מוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים, ומספקים תעסוקה ללמעלה ממחצית העובדים במשק. הצלחתם של עסקים אלו, היא מנוף לצמצום פערים בחברה, להגדלת התעסוקה בפריפריה ובקרב מגזרים ייחודיים, לעידוד יזמות ולהיבטים נוספים החיוניים למדינת ישראל".



קויתי מציין כי "תכניות הייעוץ הינן אחד הכלים המרכזיים שהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מפעילה לטובת מגזר העסקים הקטנים והבינוניים. באמצעות תכניות אלו אנו מקטינים את פערי הידע של בעל העסק בתחומים השונים באמצעות מתן ייעוץ מקצועי בכל תחומי ההתנהלות של העסק".

הייעוץ ניתן על ידי יועצים מומחים מהסקטור הפרטי, תוך שימת דגש על התחומים הבסיסיים הנדרשים בעיקר ליזמים מתחילים ולעסקים קטנים. בנוסף ניתן ייעוץ לעסקים בתחומים מורכבים יותר כדוגמת היערכות לייצוא, עיצוב מוצר והחדרת חדשנות. התכנית עברה לאחרונה מספר שינויים והתאמות כך שקהל היעד שלה הורחב לכל סוגי העסקים במדינה. 

"כיום, כל בעל עסק בכל תחום זכאי לקבל ייעוץ עסקי", אמר קויתי, "תוכניות הייעוץ השונות מאפשרות לעסקים להתייעל, לשפר את שיטות השיווק למוצריהם, להשתדרג ולהגדיל את סיכויי שרידותם ורווחיותם. הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, פועלת לעידוד הצמיחה הכלכלית ורואה במגזר העסקי גורם מוביל התורם לצמיחת המשק. הסוכנות מפעילה מגוון רחב של תוכניות לשיפור הביצועים של העסקים הקטנים והבינוניים במדינה".