נגמ"ש נמר באימון
נגמ"ש נמר באימוןדובר צה"ל

מערכת הביטחון מגבירה את תוכנית ההצטיידות ברק"מ ממוגן. ועדת השרים לענייני ביטחון אישרה תוכנית הצטיידות נוספת של משרד הביטחון בתחום היבשה, להצטיידות בנגמ"שי נמ"ר בעשור הקרוב. על פי התוכנית, המנהלת במשרד הביטחון האחראית לייצור טנקי המרכבה תהיה אחראית לייצור נגמ"שי נמ"ר בהיקף של כ- 10 מיליארד ₪ במהלך העשור הקרוב.

הנמר הנחשב לאחד הנגמ"שים הממוגנים ביותר, משקף את גישת מערכת הביטחון למיגון מקסימאלי של הכוחות המתמרנים בשטח, ומבוסס על טכנולוגיות המיגון שפותחו על ידי משרד הביטחון עבור טנק המרכבה.

תוכנית ההצטיידות שאושרה מהווה בשורה עבור כמאתיים תעשיות ישראליות מקרית שמונה ועד יישובי עוטף עזה, המשמשות כספקיות של פס הייצור של המרכבה והנמר במשרד הביטחון. הגידול בתקציבי הרק"מ מתאפשר גם הודות לשילוב כספי סיוע אמריקאי בתוכנית.

יודגש כי סך היקף הייצור של טנקים ונגמ"שים על ידי התעשיות הישראליות, יעלה ביחס להיקף הייצור עד כה, וכי גם חלקי הנמר שיירכשו בחו"ל יחויבו ביצירת שת"פ תעשייתי וכתוצאה מכך, ייצוא נוסף לתעשיות הישראליות. בסך הכול יהיה היקף תוצרי המרכבה והנמר הנרכשים מתעשיות ישראליות משמעותי יותר מאשר עד כה. הרכבתם הסופית של הנמרים תמשיך להתבצע בישראל.

עוד יודגש כי אף שאישור ועדת השרים הוא לתוכנית האסטרטגית של מערכת הביטחון להצטיידות בנמרים בהיקף של 10 מיליארד ₪, אין מדובר בתוספת תקציב למערכת הביטחון. התקציב כולו יבוא מתוך תקציב הביטחון.

בשנה שעברה אישרה ועדת שרים את תוכנית מערכת הביטחון להצטיידות במטוס הקרב העתידי ה-F35, כמרכיב מרכזי בבניין הכוח העתידי של צה"ל בתחום האוויר.