האם להכנס לביקור בכנסיה?
האם להכנס לביקור בכנסיה?פלאש 90

בזמן שאנשי השמאל מתקוממים על תכניתו של שר החינוך גדעון סער לקיים בשנה הבאה סיורים לתלמידים בחברון עיר האבות, חושף בערוץ 7, סגן ראש עיריית אשקלון, שמעון כהן מש"ס, כי בבתי ספר רבים בארץ, מקיימים לתלמידים סיורים לימודיים בכנסיות, "תלמידים דתיים הלומדים בבית הספר מקיף עירוני א', סיפרו כי במהלך סיור במסגרת שיעור של"ח נלקחו לביקור בכנסיה - דבר האסור על פי ההלכה היהודית".

סגן ראש העיר טוען כי הגיעו אליו תלונות רבות בנושא, "תלמידים סיפרו שהמורה אמר להם שמי שלא רוצה שלא ייכנס, אבל מה עם שאר הילדים האם הם לא יהודים, אז מה אם הם לא דתיים, זה אבסורד שבית ספר יהודי במדינת ישראל ייקח תלמידים לביקור בכנסייה".

כהן משבח את התלמידים שסירבו להשתתף בסיורים בכנסייה, "זכותם המלאה של התלמידים לומר שהם לא משתתפים בסיור מעין זה. אני מאוד גאה באותם תלמידים שהקימו את קול הזעקה, ומצדיע להם על כך שהם עומדים על עקרונותיהם הערכיים. אני מברך אותם על כך שהם הולכים לבתי מדרש ובית כנסת ומרחיבים אופקים במקום לבזבז את זמן יקר בכל מיני בילויים ומקומות שלא מוסיפים שום תבונה".

"ארץ ישראל היפה והגדולה עתירה באתרי מורשתנו עתיקת היומין, שכל ביקור בהם מחזק החוסן הרוחני של הנוער, אהבת העם והארץ. אני ממליץ בחום, למשל, להכניס כסיור חובה לכתות י"א-י"ב ביקור בבית מורשת בגין בירושלים, למען יראה וילמד הנוער על מנהיג מופת ממחוללי המדינה שבדרך".

הוא מקווה שמשרד החינוך יידע בעתיד, לשלב תלמידים בסיורים במקומות קדושים ולא במקומות של עבודה זרה, "שיסעו למערת המכפלה, לעיר דוד, לקבר יוסף ולכותל המערבי זה יכין אותם יותר טוב לעתיד".

בתגובה לטענות אומרים בהנהלת בית הספר כי "המדיניות החינוכית של ביה"ס היא בהתאם למדיניות משרד החינוך המעודד פלורליזם מחשבתי. בהקשר לנושא הכניסה לכנסיות מדובר על התייחסות אליהם כאתר היסטורי ארכיאולוגי ובארצנו יש כנסיות רבות שהם חלק אורגני מההיסטוריה של ארץ ישראל. במהלך אחד הסיורים שבית הספר מקיים על פי תוכנית הלימודים של משרד החינוך אנחנו מקיימים לתלמידים סיור ביפו. במסגרת הסיור הם לומדים על דתות ותרבויות שונות ומבקרים בבתי התפילה של הדתות השונות, במסגד כנסיה ובית כנסת".

"לפני כניסתם אמר המורה, שרק מי שמעוניין יכול להיכנס ולא חייב אף אחד מהם. המורה לשלח הוא איש דתי בעצמו, בוגר ישיבה וחובש כיפה, בוודאי לא יעשה דברים שיפגעו ברגשותיו של מאן דהוא", נכתב בתגובה, "יש לשבח את פעילות ביה"ס בנושא הכרת הארץ, ויש לשבח שבעתיים את ביה"ס שנתן חופש החלטה בידי התלמידים עפ"י מצפונם".

(באדיבות הכתב אודי בן דוד, מרדיו דרום).