המחבל בפעולה
המחבל בפעולהצילום מסך מתוך ערוץ INDIA 1

בית המשפט העליון של הודו השאיר על כנו את עונש המוות שהוטל על אג'מל אמיר קסאב, המחבל היחיד ששרד את ההתקפה הטרוריסטית במומבאי בחודש נובמבר 2008, כך מדווח האתר The Times of India.

ההחלטה אמש אושרה ע"י בית המשפט העליון של מומבאי והותירה את הפסק דין שניתן בערכאות נמוכות יותר. העליון דחה את העתירה של עורכי דינם של קסאב שביקשו להמיר את עונש המוות במאסר עולם. אג'מל אמיר קסאב נידון סופית למוות בתלייה, על 86 אישומים ברצח וכן על סמך הודעתו.

יחד עם זאת, זיכה בית המשפט במומבאי את פהים אנסארי וסבאודין אחמד, שהואשמו בסיוע למחבלים ממומבאי. בית משפט ניסה לערער על ההחלטה, אך העליון דחה את בקשת הערעור.

המחבלים תקפו את העיר מומבאי ב-26 בנומבר 2008. מחבלי ארגון מוסלמי קיצוני "לשקר אי טייבה" לקחו בני ערובה במלונות "טאג' מחאל" ו"אוברוי" כמו כן בבנין ציבורי "נרימן האוס" שבו השתכן מרכז חינוך יהודי. כתוצאה מתקיפה זו, שלוותה בירי בפיצוץ מטענים, נהרגו קרוב ל-200 בני אדם ומעל 300 נפצעו. כל המחבלים למעט קסאב נהרגו בהתקפה.

שישה יהודים נרצחו במתקפה: הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה, הרב אריה לייבוש טייטלבוים הרב בן ציון קרומן, נורמה שוורצבלט - רבינוביץ' ויוכבד אורפז מגבעתיים.

חקירת הפיגוע מצאה כי המחבלים עברו הכשרה במחנות אימונים בשטח פקיסטן, כחלק מן החקירה נעצרו 47 בני אדם חשודים, מתוכם 45 הם אזרחי פקיסטן. 8 אנשים נשפטו לתקופות מאסר שונות בעכבות הפרשה.